10 redenen waarom je website geschikt voor mobiel moet zijn

Het is belangrijk om je potentiele klanten te bereiken met je website, en in deze digitale tijd betekent dat ervoor zorgen dat mensen op mobiele apparaten je site kunnen vinden en doorbladeren. Het betekent ook ervoor te zorgen dat ze tijdens die ervaring zo gelukkig mogelijk blijven.Smartphones en andere mobiele apparaten zijn populairder dan ooit tevoren (en ze gaan voorlopig nergens heen). Het optimaliseren van je website voor mobiel is niet alleen een trend of een extra optie, zoals het misschien in de afgelopen jaren was.Vandaag de dag, is het mobielvriendelijk maken van je website een absolute must.Mobiel is waar je klanten zijn – dus dat is waar jij ook moet zijn.Lees hier 10 redenen waarom je website geschikt voor mobiel moet zijn.
1. Google geeft prioriteit aan mobiel vriendelijke websites, in mobiele zoekresultaten.
In april 2015 is de manier waarop Google mobiele zoekresultaten weergeeft veranderd. Websites die voor mobiel zijn geoptimaliseerd scoren beter dan degenen die dit niet zijn. Zo simpel is het.
2. Mensen gebruiken mobiele apparaten overal om van alles te doen.
Van eenvoudige informatieverzameling naar het kopen van dure producten en nog veel meer. De reden? Het is snel en makkelijk. Consumenten willen snel krijgen wat ze zoeken. Als je niet mobiel bent geoptimaliseerd, kun je je klanten deze ervaring niet bieden.
3. Het helpt je om geloofwaardig te zijn bij je klanten en je bedrijfstak.
Of u nu B2B of B2C verkoopt, met een mobiel vriendelijke website, geef je iedereen die je site op een mobiel toestel bezoekt, een goede ervaring. Dit zal ze aanmoedigen je als een geloofwaardige bron voor informatie, producten en diensten te zien.

 

4. Het is de standaard.

Veel websites zijn mobiel vriendelijk (vooral de meest betrouwbare websites), en hier komen er elke dag meer bij. Dit betekent dat gebruikers dit als standaard beginnen te verwachten als ze op hun mobiele apparaten surfen.

5. Je kunt meer klanten sneller bereiken.

Google beloont websites die mobielvriendelijk zijn met hogere ranking in mobiele zoekresultaten (zie nr. 1 op deze lijst). Dus, gewoon door een mobiele vriendelijke website te hebben, wordt je site door meer mensen gezien en bezocht.

6. Je maakt je klanten veel gelukkiger.

Wanneer een klant of een potentiële klant op je site naar informatie of een dienst zoekt, wilt je dat de ervaring fantastisch is. Omdat veel mensen mobiele apparaten gebruiken om toegang te krijgen tot het internet, kan alleen een mobiele-vriendelijke website deze ervaring bieden. Gelukkige klanten komen terug naar je site en vertellen anderen over hoe geweldig het is. Ongelukkige klanten zullen het tegenovergestelde doen.

7. Omdat Google wil dat je het doet.
Webmasters weten wanneer Google je aanraad iets te doen, je het echt moet proberen. Dit is ook het geval bij het maken van mobiele websites. Google heeft uitgelegd waarom mobiel in hun ogen zo belangrijk is, en de voornaamste reden is dat iedereen smartphones heeft en ze deze voortdurend gebruiken om te zoeken op het internet.
8. Je website ziet er goed uit en functioneert goed op elk apparaat.
Met een mobielvriendelijke website oftewel een ‘responsive’ website zal je website z’n ontwerp aanpassen aan het apparaat dat je bezoeker gebruikt. Het zal er altijd goed uitzien en functioneren.
9. Je reputatie profiteert ervan.
Niet alleen online, maar ook offline. Mensen zullen kennis nemen van een website waar ze een geweldige ervaring mee hebben – en zij zullen ook kennis nemen van een website met een slechte ervaring. Reputatie is alles, en jij wilt je bezoekers toch ook geen slechte ervaring te geven?
10. Je bedrijf wordt als modern en relevant beschouwd.
Je kunt nog het meest bruikbare, waardevolle en unieke product op de markt aanbieden, maar als de mobiele ervaring slecht of niet aanwezig is, wordt je bedrijf gezien als een digitale dinosaurus. Je moedigt je bezoekers hiermee aan om bij een andere partij hulp te zoeken. Aan de andere kant worden mobiele-vriendelijke websites gezien als hedendaags. Ze helpen je je voet tussen de deur te krijgen bij iedereen die een smartphone heeft.
Conclusie
Websites die niet mobiel zijn, worden snel irrelevant in ons snel evoluerende digitale tijdperk. Naarmate de tijd voorbij gaat, zullen er steeds meer websites zijn ​​die mobiel vriendelijk zijn, waardoor degenen die dit níet zijn verder naar beneden op de zoekresultatenpagina zullen worden verbannen en verder weg van klanten zullen worden geduwd.Als je wilt dat je website goed presteert en je bedrijf ondersteunt, moet je het mobiel vriendelijk maken.Het kan je alleen maar helpen om mee te gaan met de groei en het succes te pakken waarvoor jij je voor inzet.

Check of jouw website mobiel vriendelijk is

1. Pak je mobiel
2. Ga naar je website
Moet je inzoemen om tekst te kunnen lezen?
Dan is jouw website niet geschikt voor mobiel gebruik en loop je klanten mis.

Gratis vragenlijst

Stel deze 4 vragen
aan je webbouwer

Als je een succesvolle website wilt

GRATIS CHECKLIST

Dit heb je nodig voor een nieuwe website

Je bent er maar 17 vinkjes van verwijderd :)

You have Successfully Subscribed!

GRATIS EBOOK

Bespaar direct tijd op het bouwen van je website

Ontdek de 7 geheimen naar sneller een betere website online

You have Successfully Subscribed!

Vraag de bonussen aan

You have Successfully Subscribed!

heb je een vraag