Het is groen, het zit over je hele lijf en het jeukt.
Rara wat is het?
Het antwoord vind je onderaan deze blog.
Dit zijn de soort grappen die ik oppik bij de uit-de-klauwen-gegroeide moestuin bij mij om de hoek en waar ik regelmatig meehelp.
Twee meiden van begin twintig zijn daar van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat aan het zaaien, planten, wieden en wateren om wekelijks verse groente pakketten voor 80 gezinnen te verzorgen. Alles zelf opgekweekt, onbespoten en lokaal. Hoe cool is dat.
En je kunt dus meehelpen als je wilt.
Dit doe ik dan ook graag want in een sportschool verveel ik me te pletter. Van een avondje wieden en mais planten, daar kom ik juichend vandaan. Je beweegt, geniet van de buitenlucht en het is super gezellig.
Juist omdat je ziet wat een werk en liefde er in elk plantje zit wat er later in je groentepakket terecht komt, wil je er extra van genieten.
Maar er is altijd een drempel.
Wortels kunnen bijvoorbeeld met hun prachtige bos groen zo een week bij ons op het aanrecht blijven liggen. Maar als ik het loof eraf snijd, ze was en ze in een bakje leg, dan eten we ze binnen een paar dagen op.
Ook siert er al 5 dagen een goudgele meloen onze fruitmand.
Snijd ik hem in hapklare stukjes: is ie zo weg. Doe ik dat niet, dan zal ik hem helaas langzaam zien verschrompelen.
Zo is het ook met je bedrijf.
Hier heb jij ongelofelijk veel denkwerk, aandacht en liefde in zitten.
En dan wil je natuurlijk ook graag dat geïnteresseerden contact met je opnemen.
Toch is het contact met je opnemen een van die drempels waar jouw potentiële klant wél of niet overheen stapt.
En dit maakt het verschil! Tussen velen te voeden met je dienst, of niet (ook wel succes en geen succes genoemd).
Om deze essentiële drempel voor je toekomstige klanten te verlagen, heb ik vandaag een praktische tool tip voor je. Eentje waardoor de bezoekers van je website op een eenvoudige manier een afspraak met je inplannen.
Hierdoor:
– is de drempel om een afspraak te maken lager en wordt deze sneller genomen
– geeft de gebruiksvriendelijkheid een positieve ervaring en draagt deze bij aan de tevredenheid over je dienst.
Over welk fantastisch programma heb ik het?
Over Calendly. Calendly is een planningsagenda. Een heel eenvoudig programma
- waarin bezoekers zelf hun afspraak met je in kunnen plannen
- waarmee je kunt aangeven wanneer je beschikbaar bent
- waarin je verschillende agenda’s kunt aan maken
- die je een bevestigingsemail laat toesturen
- die ook een automatische herinnerings e-mail verstuurt (bijvoorbeeld 24 uur voor de afspraak)
- die je toestaat je je eigen agenda te synchroniseren, zodat alleen die tijden beschikbaar zijn waanneer jij geen afspraken hebt
- met een mooie interface
- dat je ook de mogelijkheid geeft de agenda in je website te integreren.
Voor nog minder dan een tientje per maand, geef je jezelf met Calendly een overzichtelijke agenda. Hierdoor blijft je dienst niet onderaan de fruitmand verpieteren, maar word je er als eerste uitgeplukt.
Fijne woensdag!
Mok
P.S Het antwoord op het raadseltje bovenaan is: Spruitslag 😉