fbpx

Zo gebruik je kleur op je website

Kleuren op je website bepalen een sfeer. Ze hebben meestal een relatie met je logo en de consistentie in kleur gebruik door je website heen draagt bij aan een gevoel van eenheid.

Gebruik kleuren die bij je passen. Als je al een logo hebt, gebruik de kleuren die daar inzitten.
Begin je helemaal van voor af aan? Zoek dan een foto uit die je qua sfeer heel mooi vindt en haal daar 3 verschillende kleuren uit die je in je logo en website gebruikt. Dit is je huisstijl kleurenpalet.

Uitlichten

Kleur kun je ook heel functioneel inzetten. Door een achtergrond van een tekst een kleur te geven, zal deze meer opvallen en eruit springen.

Gebruik dit voor stukken die je eruit wilt lichten. Bijvoorbeeld voor een actie waar je de aandacht op wilt vestigen, een positieve quote van een klant of voor een opvallend resultaat waar jouw dienst voor zorgt.

Leesbaarheid

Zorg er altijd voor dat je tekst goed te lezen is. Dus zorg voor goed contrast tussen achtergrond en tekst. Als je een lichte achtergrond gebruikt, zet er dan donkere tekst op. En als je een donkere achtergrond gebruikt, zet er dan witte of lichte tekst op.

Onderscheiden

Voor knoppen kun je een opvallende kleur gebruiken om hier extra de aandacht op te vestigen. Je wilt je bezoeker namelijk tot actie aanzetten op je website.

Ook tekst kun je kleur geven om het van de ‘normale’ tekst te onderscheiden. Gebruik dit bijvoorbeeld om een quote van een tevreden klant eruit te laten springen.

Op deze pagina gebruik ik kleur in de lijntjes onder de koppen. Dit doe ik om kleur, rust en structuur in de pagina te brengen.

Overzichtelijkheid

Denk er wel aan dat je kleur inzet voor meer overzicht en niet om er een kermis van te maken. Kijk altijd even van een afstand naar je pagina en vraag jezelf of je kleur hebt inzet om de informatie duidelijker te maken.

Oude nieuwe keukentafel

Oude nieuwe keukentafel

Drie weken geleden, gebeurde er een wonder. Mijn broer deelde toen namelijk een post in onze familie app. Deze post ging over een boek dat net uit was. Dat boek was geschreven in het huis waar mijn vader is opgegroeid. Een prachtig huis waar mijn oudste oom nog met...

Lees meer
“Je moet een e-maillijst opbouwen!”

“Je moet een e-maillijst opbouwen!”

Dit heb je vast wel om je heen gehoord. Van een online marketing guru, je business coach of van andere startende zelfstandige ondernemers die actief met hun online marketing aan de slag gaan. Aan m’n keukentafel zitten vaak ondernemers die wel weten dat je een...

Lees meer
Hordes bezoekers in je winkel

Hordes bezoekers in je winkel

Hoe meer bezoekers op je website hoe meer klanten je krijgt. Dit is gewoon een statistisch feit. Stel je een winkel voor in een achteraf steegje. Laten we zeggen een wol-winkel. Niemand loopt er langs. Niemand ziet het dus. En niemand gaat naar binnen. Hoeveel zullen...

Lees meer

Voor groei en bloei

Water je website

Ontvang wekelijkse inspiratie om je website in te zetten voor de bloei van je bedrijf.

Je email gebruik ik om je wekelijks waardevolle tips te sturen. Bij inschrijving ga je hiermee akkoord. Je kunt je elk moment weer uitschrijven.

GRATIS CHECKLIST

Dit heb je nodig voor een nieuwe website

Je bent er maar 17 vinkjes van verwijderd :)

You have Successfully Subscribed!

GRATIS EBOOK

Bespaar direct tijd op het bouwen van je website

Ontdek de 7 geheimen naar sneller een betere website online

You have Successfully Subscribed!

Chat openen
Heb je een vraag? Stel hem hier gerust