Een goede foto kan een website helemaal maken. Daarom zie je vaak grote foto’s bij binnenkomst van een website.

Je kunt hiermee de aandacht van je bezoeker pakken.
Waar moet deze foto aan voldoen?

Relevantie

Een goed beeld vertelt een verhaal.
Wat is het verhaal dat je wilt vertellen?
Welke sfeer wil je neer zetten?
Wil je mensen verassen, wil je vertrouwen wekken?

Vraag jezelf af: wat wil ik met deze foto zeggen?
Is dit de hoofd boodschap die ik hier wil afgeven?
Is dit begrijpelijk, is het relevant, heeft het een relatie met m’n dienst?

Foto’s van natuur doen het altijd goed, zie ik om me heen. Een mooie foto van een bloem en voila, het ziet er leuk uit.

Maar als die bloem nergens voor staat in jouw verhaal, als het geen enkele relatie heeft tot jou dienst, dan is het een leeg beeld en zal het geen betekenisvolle waarde toevoegen aan je website.

Ik had een keer een klant die trainingen in een software-pakket gaf. Hij had heel veel tijd gestoken in het zoeken van foto’s voor z’n website en was met allemaal foto’s van mensen op bergtoppen gekomen. De gedachte erachter was dat z’n trainingen top waren of dat je er de top in je kennis van dat pakket zou bereiken. Een beetje ver gezocht vond ik en we zijn samen opnieuw op foto speurtocht gegaan. We hebben uiteindelijk voor een foto gekozen die het resultaat van zijn trainingen weergaven, namelijk het overzichtelijk maken van ingewikkelde planningen.

Actie

Denk goed na over de boodschap die je wilt overbrengen met beeld op je website en zoek of maak hier een krachtig beeld bij.

Ben je er klaar voor jouw website te maken?

En gemotiveerd om dit snel voor elkaar te krijgen?
Kom dan naar de workshop en maak deze in één dag!

Meer vormgevingstips

Hoe ziet jouw droomwebsite eruit?

Je website is je bedrijf op het web. En je wilt natuurlijk dat deze de uitstraling en sfeer heeft die bij jouw dienst past. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Onderzoek Een van de eerste dingen die ik m'n klanten aanraad is het goed naar andere websites te kijken. Dit...

Lees meer

Vormgevingstip: Vlakverdeling

Waarom je website in vlakken verdelen?We houden allemaal van efficientie (of we zijn lui, het is maar net hoe je het bekijkt :). Daarom willen we geen tijd besteden aan dingen die ons niet interesseren of die niet bijdragen aan een doel waarmee we op een website zijn...

Lees meer

Vormgevingstip: Kleuren

Kleuren geven leven aan je website. Zet kleuren in voor een aantrekkelijke en overzichtelijke website.Sfeer Kleuren op je website bepalen een sfeer. Ze hebben meestal een relatie met je logo en de consistentie in kleur gebruik door je website heen draagt bij aan een...

Lees meer

Vul je e-mailadres in,
dan mail ik je de link naar de training:

You have Successfully Subscribed!

Ontdek 9 voordelen van een website

en hoe je deze inzet voor meer klanten.

Schrijf je direct in om het e-Book te downloaden

Check je mail voor het e-Book!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

Maandag 21 januari 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

maandag 17 december 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis LIVE workshop

Starten met je website

Zaterdag 16 maart 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik kom naar de gratis aanschuif ochtend

op vrijdag 08 maart

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.