Een goede foto kan een website helemaal maken. Daarom zie je vaak grote foto’s bij binnenkomst van een website.Je kunt hiermee de aandacht van je bezoeker pakken.
Waar moet deze foto aan voldoen?
Relevantie
Een goed beeld vertelt een verhaal.
Wat is het verhaal dat je wilt vertellen?
Welke sfeer wil je neer zetten?
Wil je mensen verassen, wil je vertrouwen wekken?Vraag jezelf af: wat wil ik met deze foto zeggen?
Is dit de hoofd boodschap die ik hier wil afgeven?
Is dit begrijpelijk, is het relevant, heeft het een relatie met m’n dienst?Foto’s van natuur doen het altijd goed, zie ik om me heen. Een mooie foto van een bloem en voila, het ziet er leuk uit.Maar als die bloem nergens voor staat in jouw verhaal, als het geen enkele relatie heeft tot jou dienst, dan is het een leeg beeld en zal het geen betekenisvolle waarde toevoegen aan je website.Ik had een keer een klant die trainingen in een software-pakket gaf. Hij had heel veel tijd gestoken in het zoeken van foto’s voor z’n website en was met allemaal foto’s van mensen op bergtoppen gekomen. De gedachte erachter was dat z’n trainingen top waren of dat je er de top in je kennis van dat pakket zou bereiken. Een beetje ver gezocht vond ik en we zijn samen opnieuw op foto speurtocht gegaan. We hebben uiteindelijk voor een foto gekozen die het resultaat van zijn trainingen weergaven, namelijk het overzichtelijk maken van ingewikkelde planningen.Actie
Denk goed na over de boodschap die je wilt overbrengen met beeld op je website en zoek of maak hier een krachtig beeld bij.