Vier aandachtspunten voor je website

Maandag sprak ik Ingrid en zij vertelde mij dat ze graag een kwalitatieve website wil. Ik vroeg haar wat dit voor haar betekent.

De kwaliteit van een website hangt namelijk af van de doelen die je ervoor stelt en in welke mate je website deze doelen haalt.

Stel je hebt zaterdag avond een feestje (das lang geleden!), maar stel je eens voor. Een leuke gelegenheid om je een beetje op te doffen, weer eens wat anders naast werken, even niet moederen (of vaderen), boodschappen doen en dat soort van dingen. Je bent de hele week druk geweest en vrijdag avond bedenk je je: hey ik zou nog heel graag even naar de kapper gaan morgen ochtend. Je kijkt op Google voor kappers in je omgeving en die geeft je een aantal opties.

Waar zoek je naar op die kapperswebsites ?

Juist. Openingstijden en een telefoonnummer. Of een boekingsagenda, ook goed.

Dus je zou kunnen zeggen dat de kwaliteit van deze website afhangt van de snelheid waarmee de openingstijden te vinden zijn en het gemak waarmee contact opgenomen kan worden of een afspraak geboekt.

Voor de bezoekers van jouw website kan de behoefte weer heel anders zijn.

Waar je het accent van je website op legt verschilt dus per bedrijf.
Wel zijn er een aantal aandachtspunten die je altijd mee wilt nemen.

Ik noem er hier vier voor je:

1. Relevantie:
Dit is de waarde die je website voor de bezoeker heeft. Deze relevantie zorgt ervoor dat een bezoeker langer op je website blijft en/of actie neemt (contact opnemen / inschrijven maillijst / een product kopen / een comment achterlaten).

2. Gebruiksvriendelijkheid:
Op een website wil je je bezoeker zo snel mogelijk naar de voor hem meest relevante informatie toe leiden waar die naar op zoek is. Helderheid, leesbaarheid en duidelijke navigatie zijn hierin van belang.

3. Vormgeving:
Vormgeving kun je op twee manieren inzetten op je website. De eerste is functioneel: Vormgeving zet je in om helderheid, rust en structuur in je website te brengen. Om zo je boodschap kracht bij te zetten en je bezoeker te helpen snel te vinden wat ie zoekt.
De tweede is emotioneel: Schoonheid is ‘uplifting’. Een verzorgde vormgeving geeft je bezoeker een fijn gevoel en reflecteert de kwaliteit van je dienst.

4. Conversie:
Het zo inrichten van je website dat de bezoeker uitgenodigd wordt om actie te ondernemen. Denk aan het verwoorden van de resultaten van je dienst, een concreet aanbod bieden en knoppen die duidelijk aangeven welke volgende stap de bezoeker kan nemen.

Bovenstaande punten staan niet los van elkaar. De ene is waardeloos zonder de ander en samen verhogen ze de kwaliteit van je website.

Heb je een website?
Check dan op welk punt je nog wat kunt verbeteren.

Heb je geen website?
Dan kun je vandaag nog mijn hulp inschakelen.  

Hier mijn aanbod nog even duidelijk voor je op een rijtje:
(zie hoe deze overzichtelijk en doelgericht vormgegeven zijn 🙂

  • Online training Lekker Webben

Bespaar jezelf maanden lang gestuntel en maak je website in een handomdraai aan je eigen keukentafel.

Doe het op je sloffen >>

 

  • Workshop programma Web it Like a Pro

Maak je website in een dag met mijn persoonlijke begeleiding in een gezellige sfeer.

Zet je naam op deze stoel >>

 

  • 1-op1 starters traject Lift Off Deal

Laat mij een professionele website voor je maken en krijg de kennis om deze zelf aan te passen.

Claim dit  stukje taart >>

Happy website woensdag!
Mok

 

 

Gratis vragenlijst

Stel deze 4 vragen
aan je webbouwer

Als je een succesvolle website wilt

Vraag de bonussen aan

You have Successfully Subscribed!

heb je een vraag