Vervuil je bedrijf niet met een plastic website

Let’s get real

Als ondernemer heb je iets unieks te geven. Dit wil je natuurlijk zo goed mogelijk overbrengen. Dus ook online zet je je beste beentje voor. Een mooie website. Dat zal de kwaliteit van je dienst goed weergeven! Zeker. De buitenkant moet er super lekker en verzorgd uitzien. Daar geniet ik zelf ook van.

 

Je beste beentje voor

Maar er schuilt een groot gevaar in te veel focus leggen op het strak trekken van de buitenkant. Als je jezelf er namelijk niet meer in gaat herkennen dan wordt je website een plastic website. Ooit een plastic website gezien? Vast! Dit is er eentje die als een mas-ker vóór een bedrijf staat. Zonder hier echt mee in verbinding te staan.

Ik zal m’n eerste ontmoeting met een plastic website nooit vergeten. Het was een paar jaar geleden en ik zocht een ayurvedisch arts. Via Google kwam ik op een prachtige website. Ik weet het nog precies, hij (websites zijn levende wezens voor mij vandaar ‘hij’ ipv ‘het’) had groene krullen die als frisse golven over het scherm uitstrekten en me een oase van heerlijkheid introkken. Jaa, dat voelde goed! Dus ik maak een afspraak.

Toen ik een week later bij de afspraak aankwam heb ik wel drie keer het adres gecontroleerd of ik wel goed zat. In stond namelijk voor een grijs flatgebouw waar ik met een betonnen trap naar de 3de verdieping moest, over een galerij langs tientallen vervallen deuren, om de hoek, naar de achterkant van het gebouw.

 

Ik moest wel even slikken

Eenmaal binnen werd ik naar een heel klein kamertje geleid. En in plaats van in een oase-achtig oord was het alsof ik op de achterbank van een overvolle bus in India terecht was gekomen. Ik moest wel even slikken. Hoe ver kan een verwachting van de waarheid af liggen? Naast een teleurstelling die ik voelde, voelde ik me ook een beetje in het ootje genomen. Het stomme is is dat het een hele goede arts was. Generaties Ayurveda had hij door z’n aderen stromen en hij heeft me snel en kundig van een kwaaltje afgeholpen. Maar in plaats van dat de resultaten van het werk van de arts, met een mooie authentieke Indiase sfeer, waar zijn kunde mee was doordrenkt, waren afgespiegeld in zijn website, had deze geen relatie tot zijn dienst.

Ooit een plastic website gezien?

Vast! Dat is er eentje die als een masker vóór een bedrijf staat. Zonder hier echt mee in verbinding te staan.

Glimmend plastic

De website heeft het bedrijf in glimmend plastic verpakt. Waardoor de echte waarde er niet doorheen kan stralen. En deze hiermee vervuilt. Maar waarom je bedrijf verstikken?

Je bedrijf leeft, ademt en beweegt!

Niemand kan wat jij kan. Niet op jouw manier. Niet met jouw motivatie, expertise en interesse. Dus presenteer je bedrijf vanuit je eigen natuurlijke kracht. Gebruik hiervoor jouw kleuren, jouw woorden. Gebruik eigen fotografie. Laat jezelf zien.

Iets dat raakt, iets echts

De kans dat bezoekers van je website klanten worden word groter als ze iets lezen of zien waar ze zichzelf in her-
kennen. Iets wat ze raakt. Iets echts. Door eerlijk te zijn verbind je je op een organische manier met de klanten die bij je passen. Mensen bij wie jij het beste resultaat kunt bereiken. Zodat jullie allebei de groots mogelijke voldoening uit de samenwerking halen. Daar kan een oase-achtige verpakking van groene krullen niet tegenop!

Resultaat & voldoening

Tips

Je website kan technisch nog zo goed in elkaar steken. Je kunt er nog zoveel bezoekers via social media of Google heen sturen. Maar als ie het hart van je bedrijf niet weerspiegelt zul je nooit de klanten aantrekken die bij je passen. Hieronder vind je een paar tips die je kunnen helpen jouw natuurlijke kracht door je website heen te laten stralen.

Zie je website als je praktijkruimte

De plek waar je werkelijk je klanten zou willen ontmoeten. Laat je website die uitstraling hebben.

 Cijfer jezelf niet weg

Laat jezelf zien. Je verwelkomt iemand aan de voordeur toch ook persoonlijk?

 Schrijf zoals je praat

Dit geeft leven en authentieke uitstraling aan je teksten.

Zet een video van jezelf op je website

Hierin kun je je bezoekers bijvoorbeeld vertellen wat je voor ze wenst.

Beschrijf een probleem dat je hebt overwonnen

Eentje waar jouw ideale klanten ook mee zitten. Zo weet je bezoeker dat je hem/haar begrijpt.

Voor groei en bloei

Water je website

Ontvang wekelijkse inspiratie om je website in te zetten voor de bloei van je bedrijf.

Meer artikelen die ook interessant voor je kunnen zijn:

7 webhacks voor meer klanten via je website

7 webhacks voor meer klanten via je website

Heb je een website? Waarom hier dan geen klantentrekker van maken! In deze blog laat ik je 7 webhacks zien die je kunt toepassen om meer klanten via je website aan te trekken. Houd je website naast deze meetlat en verbeter waar nodig! 1. Wees je website Een website...

Lees meer
Een zelf verkopende website werkt zo

Een zelf verkopende website werkt zo

Gratis Online Demonstratie Een zelf verkopende website Hoe je je bedrijf naar de next level trekt Meer info >>Terwijl jij dit rustig leest is mijn website druk voor me aan het werk. Waarmee? Nou onder anderen met het maken van afspraken met mensen die...

Lees meer
42 tips voor een ijzersterke website

42 tips voor een ijzersterke website

Een sterke website zorgt voor meer bekendheid, meer kliks, meer klanten en meer omzet. Weet jij wat hiervoor nodig is?Een website is meer dan een verzameling van wat pagina’s op het web met tekst en beeld. Het is een geniaal samenspel van vormgeving, inhoud, structuur...

Lees meer

Vul je e-mailadres in,
dan mail ik je de link naar de training:

You have Successfully Subscribed!

Ontdek 9 voordelen van een website

en hoe je deze inzet voor meer klanten.

Schrijf je direct in om het e-Book te downloaden

Check je mail voor het e-Book!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online training

Starten met je website

Dinsdag 11 februari 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

maandag 17 december 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de Open Keukentafel (in Amersfoort)

Starten met je website

Zaterdag 10 augustus 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik kom naar de gratis aanschuif ochtend

op vrijdag 08 maart

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

gratis worksheet, bezoekers website, stappen website, beginnen aan je website, eerste stap website

Ja, ik ontvang graag de worksheet

om klanten metm'n website aan te trekken

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

Ja, ik ontvang graag de Spiek Sheet

voor de ideale formaten foto's op m'n website

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Onmisbare tip voor je nieuwe website

Open de poort naar je beste klanten

Naast het E-book ontvang je bij inschrijving regelmatig spetterende website-tips van me.

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Zet je website aan het werk

Gratis online training donderdag 16 januari om 10 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Laat je website voor je werken

Gratis training & demonstratie

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Vraag hier je gratis E-book aan

You have Successfully Subscribed!

Vraag hier je gratis E-book aan

You have Successfully Subscribed!

In 5 stappen Starten met je Website
Donderdag 30 juli om 19:30 uur

Een praktische online training voor als je een nieuwe website nodig hebt en niet weet waar te beginnen.

You have Successfully Subscribed!

Vermijd deze 7 meest gemaakte fouten bij het bouwen van je website

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!