Bekijk het bijgevoegde beeld. Indrukwekkend toch?

Hier is iets gebeurd. Er heeft hier iets letterlijk een indruk achter gelaten.

Als jouw website impact heeft op jouw bezoeker, heeft zijn bezoek ook weer impact op jouw business. Namelijk dat het groeit!

Impact kun je bereiken door je bezoekers te verassen (Wauw, dat wist ik niet).

Maar het kan ook door ze vertrouwen te geven, een goed gevoel (Ja, hier zit ik goed!).

Hieronder bespreek ik 5 punten waarmee je je impact van je website kunt vergroten.

1. Gebruik de kracht van jouw uniekheid

Laatst zei iemand tegen me dat het niet is wát iemand aanbied maar wíe het aanbied.
Dat vond ik ontzettend mooi. Ik ging het natuurlijk wel voor mezelf checken of het klopte. En ja, ik kan zeggen dat ik alleen met mensen werk die ik prettig vind.
Je hebt bakkers en bakkers, je hebt artsen en artsen enz.

We zijn allemaal anders en we voelen ons allemaal aangetrokken tot andere soort mensen. Dus ook al heb je concurrenten, jij bent uniek. Daar hoef je niet eens je best voor te doen. Dus gebruik dit om je website de uitstraling te geven die bij jou past.

– Gebruik kleuren die jou aanspreken.
– Spreek vanuit jezelf.
– Gebruik je, geen u.

Dit zet jouw toon. En hiermee trek je jouw ideale klanten aan.

2. Spreek je bezoekers aan op hun situatie

Wist je dat je 4 seconden hebt om je bezoekers op je website ervan te overtuigen dat jij hun probleem gaat oplossen?

Hoe doe je dit efficient? Door het benoemen van de pijn, de problemen en wensen van je ideale klant.

Vergelijk de volgende twee binnenkomers:

“Mijn naam is Mok en op 25 november geef ik een workshop.
Je krijgt eerst toegang tot die en die training die bestaat uit 5 video’s, dan hebben we een dag samen en dan krijg je toegang tot weer een andere training die bestaat uit 50 video’s.”

Hmmm, niet erg duidelijk he. Noch aantrekkelijk.

Zo kan het ook:

“Ben jij zelfstandig ondernemer maar je hebt nog geen website?
Wil je je website zelf maken maar je raakt verdwaald in alle mogelijkheden?
Blijf je het maken van je website maar uitstellen?
Wil je snel online zichtbaar zijn om gas te kunnen geven met je bedrijf?

Dan is het nu tijd om actie te ondernemen!
Kom naar mn workshop en maak je website in 1 dag.
Zo kun jij in het nieuwe jaar gaan vliegen met je bedrijf!”

Je voelt het wel he. Maar wat is nou precies het verschil? Inplaats van over jezelf en de praktische invulling van je aanbod in te gaan benoem je de problemen en resultaten van je aanbod. Super effectief en met veel meer impact!

Actie:
Welke probleem situaties zitten jouw klanten in?
Met welke problemen hebben jouw ideale klanten te maken?

Benoem er 1 of 2 en zet deze op de home pagina bovenaan!

3. Deel kennis

Deel kennis op je website.

Geef inzichten.

Jij doet je werk uit passie, omdat je er plezier in hebt, omdat je er goed in bent.

Jij hebt ontzettend veel kennis waarmee je impact kunt hebben op de levens van je bezoekers.

Mensen vinden het harstikke leuk om nieuwe dingen te leren, te ontdekken.

Door deze waarde op je website neer te zetten maak je dus een impact.

Ook laat je zien dat je een expert bent op jou gebied. Dat jij iets te leren hebt, iets te geven hebt. Daarmee verhoogt je het vertrouwen van je bezoeker en is ie sneller geneigd klant te worden!

4. Laat anderen voor je spreken

Het plaatsen van reviews op je website is een krachtige manier om impact te maken.

Als je bezoeker ziet dat andere mensen gebruik maken van jouw dienst of product en hier tevredenover zijn, dan zijn ze meer bereid om je dienst uit te proberen.

En niet alleen dat. Door het verhaal van jouw klanten krijgt de lezer ook meer inzicht in de verschillende situaties waar jouw dienst oplossingen voor kan bieden.

Reviews op je website verhogen het vertrouwen dat de bezoeker in je heeft. Tegelijkertijd wordt niet zo maar alles meer geloofd wat er op websites wordt geschreven. Zorg er hierom altijd voor dat je bij je aanbevelingen de volledige naam van de schrijver, het bedrijf, de website en het liefst een foto plaatst.

Dus… Laat je bezoekers zien wat je waard bent en verzamel vandaag nog aanbevelingen voor op je website!

5. Zet de bezoeker aan tot actie

Stel jezelf de vraag: Als mensen op mijn website komen wil ik dat ze…

– Contact opnemen
– Zich inschrijven voor m’n gratis weggever
– Product kopen
– M’n recente blog lezen

Deel je website hier op in. Zet dat wat je het belangrijkst vind bovenaan en verwijs hier door de rest van de website heen. Zo wordt de bezoeker als het ware naar die actie toegeleid.

Zo heeft zijn/haar bezoek aan jouw website de impact die je wilt!

Neem actie

Check of je aan de hand van inzichten in deze blog je website op punten kunt verbeteren. Zodat je website meer impact op je bezoekers en op je bedrijf zal hebben!

Verder lezen?

Vind hieronder gerelateerde artikelen

Bespaar tijd op het maken van je website

Wil je niet onnodig lang bezig zijn met het bouwen van je website? Maak dan eerst de ínhoud van je website!Dit is echt m'n aller grootste inzicht uit 10 jaar websites bouwen. Daarom kan ik nu websites in één dag maken. En jij kan dit ook! Hoe is het bijvoorbeeld...

Lees meer

Erger je bezoekers niet

Wil je je website bezoeker niet ergeren? Houd dan een heldere menustructuur aan zodat je bezoekers makkelijk hun weg door je website vinden.Om informatie op je website snel en doeltreffend te vinden is er een duidelijk menu nodig. Je wilt je bezoeker het zo makkelijk...

Lees meer

Verhoog de leesbaarheid van je website

Wil je dat je bezoekers ook écht de teksten op je website gaan lezen? Deel dan je teksten op in paragrafen en zet er duidelijke koppen boven.Als ik een lange lap tekst zie, dan kost het me 10 keer zo veel moeite mezelf er toe te zetten deze te lezen dan als deze...

Lees meer

Vul je e-mailadres in,
dan mail ik je de link naar de training:

You have Successfully Subscribed!

Ontdek 9 voordelen van een website

en hoe je deze inzet voor meer klanten.

Schrijf je direct in om het e-Book te downloaden

Check je mail voor het e-Book!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

Maandag 21 januari 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

maandag 17 december 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis LIVE workshop

Starten met je website

Zaterdag 16 maart 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik kom naar de gratis aanschuif ochtend

op vrijdag 08 maart

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.