Bekijk het bijgevoegde beeld. Indrukwekkend toch?

Hier is iets gebeurd. Er heeft hier iets letterlijk een indruk achter gelaten.

Als jouw website indruk maakt op jouw bezoeker, heeft zijn bezoek ook weer impact op jouw business. Namelijk dat het groeit!

Indruk kun je bereiken door je bezoekers te verrassen (Wauw, dat wist ik niet).
Maar het kan ook door ze vertrouwen te geven, een goed gevoel (Ja, hier zit ik goed!).
Hieronder bespreek ik 5 punten waarmee je je impact van je website kunt vergroten.

1. Gebruik de kracht van jouw uniekheid

Laatst zei iemand tegen me dat het niet is wát iemand aanbied maar wíe het aanbied.
Dat vond ik ontzettend mooi. Ik ging het natuurlijk wel voor mezelf checken of het klopte. En ja, ik kan zeggen dat ik alleen met mensen werk die ik prettig vind.
Je hebt bakkers en bakkers, je hebt artsen en artsen enz.

We zijn allemaal anders en we voelen ons allemaal aangetrokken tot andere soort mensen. Dus ook al heb je concurrenten, jij bent uniek. Daar hoef je niet eens je best voor te doen. Dus gebruik dit om je website de uitstraling te geven die bij jou past.

– Gebruik kleuren die jou aanspreken.
– Spreek vanuit jezelf.
– Gebruik je, geen u.

Dit zet jouw toon. En hiermee trek je jouw ideale klanten aan.

2. Spreek je bezoekers aan op hun situatie

Wist je dat je 4 seconden hebt om je bezoekers op je website ervan te overtuigen dat jij hun probleem gaat oplossen?

Hoe doe je dit efficient? Door het benoemen van de pijn, de problemen en wensen van je ideale klant.

Vergelijk de volgende twee binnenkomers:

“Mijn naam is Mok en op 25 november geef ik een workshop.

Je krijgt eerst toegang tot die en die training die bestaat uit 5 video’s, dan hebben we een dag samen en dan krijg je toegang tot weer een andere training die bestaat uit 50 video’s.”

Hmmm, niet erg duidelijk he. Noch aantrekkelijk.

Zo kan het ook:

“Ben jij zelfstandig ondernemer maar je hebt nog geen website?

Wil je je website zelf maken maar je raakt verdwaald in alle mogelijkheden?

Blijf je het maken van je website maar uitstellen?

Wil je snel online zichtbaar zijn om gas te kunnen geven met je bedrijf?

Dan is het nu tijd om actie te ondernemen!

Kom naar mn workshop en maak je website in 1 dag.

Zo kun jij in het nieuwe jaar gaan vliegen met je bedrijf!”

Je voelt het wel he. Maar wat is nou precies het verschil? Inplaats van over jezelf en de praktische invulling van je aanbod in te gaan benoem je de problemen en resultaten van je aanbod. Super effectief en met veel meer impact!

Actie:

Welke probleem situaties zitten jouw klanten in?
Met welke problemen hebben jouw ideale klanten te maken?
Benoem er 1 of 2 en zet deze op de home pagina bovenaan!

3. Deel kennis

Deel kennis op je website.

Geef inzichten.

Jij doet je werk uit passie, omdat je er plezier in hebt, omdat je er goed in bent.

Jij hebt ontzettend veel kennis waarmee je impact kunt hebben op de levens van je bezoekers.

Mensen vinden het harstikke leuk om nieuwe dingen te leren, te ontdekken.

Door deze waarde op je website neer te zetten maak je dus een impact.

Ook laat je zien dat je een expert bent op jou gebied. Dat jij iets te leren hebt, iets te geven hebt. Daarmee verhoogt je het vertrouwen van je bezoeker en is ie sneller geneigd klant te worden!

4. Laat anderen voor je spreken

Het plaatsen van reviews op je website is een krachtige manier om impact te maken.

Als je bezoeker ziet dat andere mensen gebruik maken van jouw dienst of product en hier tevredenover zijn, dan zijn ze meer bereid om je dienst uit te proberen.

En niet alleen dat. Door het verhaal van jouw klanten krijgt de lezer ook meer inzicht in de verschillende situaties waar jouw dienst oplossingen voor kan bieden.

Reviews op je website verhogen het vertrouwen dat de bezoeker in je heeft. Tegelijkertijd wordt niet zo maar alles meer geloofd wat er op websites wordt geschreven. Zorg er hierom altijd voor dat je bij je aanbevelingen de volledige naam van de schrijver, het bedrijf, de website en het liefst een foto plaatst.

Dus… Laat je bezoekers zien wat je waard bent en verzamel vandaag nog aanbevelingen voor op je website!

5. Zet de bezoeker aan tot actie

Stel jezelf de vraag: Als mensen op mijn website komen wil ik dat ze…

– Contact opnemen
– Zich inschrijven voor m’n gratis weggever
– Product kopen
– M’n recente blog lezen

Deel je website hier op in. Zet dat wat je het belangrijkst vind bovenaan en verwijs hier door de rest van de website heen. Zo wordt de bezoeker als het ware naar die actie toegeleid.

Zo heeft zijn/haar bezoek aan jouw website de impact die je wilt!

Neem actie

Check of je aan de hand van inzichten in deze blog je website op punten kunt verbeteren. Zodat je website meer impact op je bezoekers en op je bedrijf zal hebben!

Gratis E-book

Open de poort
naar je beste klanten

Geeft jouw website je toegang tot je beste klanten?

Download m’n gratis e-book voor onmisbare tips die je helpen die toegangspoort wagenwijd open te zetten.

Mogelijk ook interessant voor je:

Zo automatiseer je processen via je website

Zo automatiseer je processen via je website

Laat je website voor je werken Terwijl ik op een mooie nazomerse zondag deze blog in de tuin zit te schrijven is mijn website druk voor me aan het werk. Waarmee? Nou onder anderen met het maken van afspraken met mensen die geïnteresseerd zijn in mijn dienst (deze...

42 tips voor een ijzersterke website

42 tips voor een ijzersterke website

Een sterke website zorgt voor meer bekendheid, meer kliks, meer klanten en meer omzet. Weet jij wat hiervoor nodig is?Een website is meer dan een verzameling van wat pagina’s op het web met tekst en beeld. Het is een geniaal samenspel van vormgeving, inhoud, structuur...

Een emaillijst opbouwen, is dat iets voor mij?

Een emaillijst opbouwen, is dat iets voor mij?

Je moet een emaillijst opbouwen! Dit heb je vast wel om je heen gehoord. Óf van een online marketing guru, je business coach of van andere startende zelfstandige ondernemers die actief met hun online marketing aan de slag gaan. Aan m'n keukentafel zitten vaak...

Vul je e-mailadres in,
dan mail ik je de link naar de training:

You have Successfully Subscribed!

Ontdek 9 voordelen van een website

en hoe je deze inzet voor meer klanten.

Schrijf je direct in om het e-Book te downloaden

Check je mail voor het e-Book!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online training

Hop! Op naar m'n nieuwe website

Woensdag 12 juni 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

maandag 17 december 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de Open Keukentafel (in Amersfoort)

Starten met je website

Zaterdag 10 augustus 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik kom naar de gratis aanschuif ochtend

op vrijdag 08 maart

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

gratis worksheet, bezoekers website, stappen website, beginnen aan je website, eerste stap website

Ja, ik ontvang graag de worksheet

om klanten metm'n website aan te trekken

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

Ja, ik ontvang graag de Spiek Sheet

voor de ideale formaten foto's op m'n website

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Onmisbare tip voor je nieuwe website

Open de poort naar je beste klanten

Naast het E-book ontvang je bij inschrijving regelmatig spetterende website-tips van me.

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Laat je website voor je werken

Gratis online training woensdag 25 september om 10 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!