De persoonlijkste webbouwer van Nederland

The making of

Wequit.nl

WeQuit wilde een profesionaliseringsslag maken. Ze hadden een website die maar uit één pagina bestond en waarin het niet helder was wat hun unieke kracht is en welke resultaten dit biedt.

Tijd om hier verandering in te brengen met een website die:

  • hun doelgroep aanspreekt
  • hun expertise en unieke waarde duidelijk maakt
  • inschrijvingen voor hun intake gesprek genereert

Joris schoof bij me aan en zag zijn nieuwe website voor z’n ogen tot leven komen.

 

Waar moest ik op letten?

Voor het beste resultaat

N

Alles om de lollie laten draaien

Om een website goed te kunnen inrichten moet ik weten wat de aller-belangrijkste actie is die je de bezoeker wil laten uitvoeren. Dit is wat ik de lollie noem.

WeQuit wil graag dat bezoekers zich inschrijven voor een intake gesprek. Daarom heb ik

  • de knop voor de aanmelding er flink uitlaten springen
  • het een ‘gratis stop-consult’ genoemd i.p.v. intake gesprek
  • verschillende knoppen op de home gezet die naar het inschrijfformulier leiden
  • op elke pagina een inschrijvingsformulier gezet
  • op elke pagina een knop met aanmelden
N

De USP's eruit laten springen

Er zijn vele aanbieders op het gebied van stoppen met roken. Waarom moet de bezoeker voor WeQuit kiezen? De kracht van hun programma heb ik super kort en to the point direct bovenaan gezet. Zo is het direct duidelijk waarin zij zich onderscheiden van andere aanbieders.

N

Het probleem onder woorden brengen

Om de doelgroep echt aan te spreken wil je hun angsten ook benoemen. Voor rokers is dit vooral dat het ze niet gaat lukken om te stoppen. Deze gedachten heb ik vrij snel op de home genoemd. Hierdoor komt er direct herkenning bij de doelgroep. En een gevoel van: jij snapt mij. Dit geeft de lezer vertrouwen in je product.

Het resultaat

De Homepagina

De home pagina is opgebouwd uit verschillende secties met ieder een eigen functie.

1. de Hero, dit is de binnenkomer. Het eerste dat bezoekers zien als ze op je website komen.

Je ziet hier direct een vraag, een oplossing, een bewijs dat de oplossing werkt en een knop die je laat zien welke volgende stap jij kunt nemen.

2. De USP’s (unique sellingpoints)

3. Verbinding met de doelgroep. Z’n probleem benoemen. En de oplossing die WeQuit biedt voor dit specifieke probleem.

4. Wat cijfers die het verhaal van WeQuit ondersteunt.

5. Inzicht in de methode

6. Nog meer USP’s

7. Een USP uitgelicht. Namelijk dat je deelname door veel verzekeringen vergoed wordt.

8. De inschrijving voor het stop-consult.

De kracht van

Kleuren

Basiskleur

Deze, iets donkere, blauwe kleur is ideaal als basis kleur. Hij geeft rust en kan goed in vlakken gebruikt worden. Deze vlakken vallen op naast al het wit in de site en kunnen dus goed gebruikt worden om dingen in uit te lichten.

Huisstijl kleur

Deze kleur gebruikt WeQuit in hun logo. Omdat deze kleur iets te fel is om als basiskleur te gebruiken, gebruik ik deze in de website voor highlights. Bijvoorbeeld voor knoppen en subkoppen.

De Pop kleur

Omdat je een kleur wilt hebben die eruit ‘popt’ om belangrijke elementen er echt uit te laten springen. Heb ik naast de huisstijl kleuren blauw en zwart, voor gekozen een felle groen toe te voegen. Deze gebruik ik in de website voor de USP’s. 

De kracht van

Uitlichten

Highlight #1

Laat zien wat je doet

Door je unieke waarde helder in punten samen te vatten, zien je bezoekers in één oogopslag wat jou onderscheidt van anderen in jouw branche.

Highlight #2

Geef een vertrouwd gevoel

Je bezoekers willen graag weten hoe iets in z’n werk gaat. Wat kunnen ze verwachten? 

Door dit overzichtelijk te maken geef je een geïntereseerde inzicht en vertrouwen in jouw programma.

Highlight #3

Verkoop jouw product

Verkoop gaat om vertrouwen en jezelf onderscheiden. In ‘Waarom WeQuit’ gaan we nog wat diep in op de eerder genoemde USP’s en de voordelen hiervan.

Highlight #4

Geef je bezoekers een volgende stap

Ik heb het eerder al gehad over de lollie. Dit is het doel van je website (of een specifieke pagina). Waar wil je je bezoekers toe verleiden?

In het geval van WeQuit is dat je inschrijven voor hun intake gesprek. Daarom staat er onder elke pagina een aanvraag formulier. Zijn bezoekers geïntereseerd? Dan is het duidelijk welke volgende stap ze hierin kunnen nemen.

De Masterdeal

Wil je ook een website die de kracht van je bedrijf uitdrukt?

Met m’n Masterdeal bied ik een helder traject waarmee jij binnen korte tijd de wereld in stapt met een website die de kwaliteit van jouw dienst uitstraalt en jouw ideale doelgroep aanspreekt.

N

Helder opgebouwd programma

N

Jouw unieke waarde staat centraal

N

Ik ontwerp & bouw je website in één dag

N

Jij zit naast me tijdens het bouwen

N

100% Tevredenheids-garantie

N

Je kunt zelf thuis aanpassingen doen

Let's light up the world!

Website advies, webdesign & webbouw

Voor ondernemers die het leven van anderen makkelijker en mooier willen maken

Vul je e-mailadres in,
dan mail ik je de link naar de training:

You have Successfully Subscribed!

Ontdek 9 voordelen van een website

en hoe je deze inzet voor meer klanten.

Schrijf je direct in om het e-Book te downloaden

Check je mail voor het e-Book!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online training

Hop! Op naar m'n nieuwe website

Dinsdag 15 oktober 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

maandag 17 december 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de Open Keukentafel (in Amersfoort)

Starten met je website

Zaterdag 10 augustus 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik kom naar de gratis aanschuif ochtend

op vrijdag 08 maart

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

gratis worksheet, bezoekers website, stappen website, beginnen aan je website, eerste stap website

Ja, ik ontvang graag de worksheet

om klanten metm'n website aan te trekken

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

Ja, ik ontvang graag de Spiek Sheet

voor de ideale formaten foto's op m'n website

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Onmisbare tip voor je nieuwe website

Open de poort naar je beste klanten

Naast het E-book ontvang je bij inschrijving regelmatig spetterende website-tips van me.

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Zet je website aan het werk

Gratis online training woensdag 25 september om 10 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Laat je website voor je werken

Gratis training & demonstratie

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!