fbpx

Structuur en vormgeving van je website aan de hand van 4 vragen

Vormgeving van je bedrijfsidentiteit of product begint altijd bij het helder hebben van je kern. Dit is de beste basis voor een goede vertaalslag naar het beeld waarmee je jezelf in de buitenwereld neerzet.

Vier vragen

Hieronder 4 vragen die je jezelf kunt stellen om deze kern duidelijk te krijgen.

1. Wie wil je helpen?

2. Waarmee wil jij ze helpen?

3. Hoe ga je ze helpen?

4. Wat is het gevolg van jouw hulp?

Belangrijk in je antwoorden is eerlijkheid.

Ga uit van jezelf, waar ligt jouw specifieke passie. Dit is altijd authentiek en onderscheidend.

Structuur

Zorg ervoor dat je de antwoorden op deze vragen goed naar voren laat komen op je website. Je doelgroep wordt zo direct aangesproken op het probleem waar ze mee zitten en hoe jij daar een oplossing voor biedt. Het antwoord op vraag vier is de belangrijkste. Zet deze daarom groot vooraan op je home!

Vormgeving

Deze vragen ga je ook gebruiken in de uitstraling en vormgeving van je website.

Maak een lijstje met kleuren, beelden en geluiden die bij je opkomen als je naar de antwoorden kijkt die je hierboven hebt gegeven. Gebruik deze informatie vervolgens in het ontwerp en opbouw van je website om de kern van jouw product op een gevoelsniveau over te brengen.

Oude nieuwe keukentafel

Oude nieuwe keukentafel

Drie weken geleden, gebeurde er een wonder. Mijn broer deelde toen namelijk een post in onze familie app. Deze post ging over een boek dat net uit was. Dat boek was geschreven in het huis waar mijn vader is opgegroeid. Een prachtig huis waar mijn oudste oom nog met...

Lees meer
“Je moet een e-maillijst opbouwen!”

“Je moet een e-maillijst opbouwen!”

Dit heb je vast wel om je heen gehoord. Van een online marketing guru, je business coach of van andere startende zelfstandige ondernemers die actief met hun online marketing aan de slag gaan. Aan m’n keukentafel zitten vaak ondernemers die wel weten dat je een...

Lees meer
Hordes bezoekers in je winkel

Hordes bezoekers in je winkel

Hoe meer bezoekers op je website hoe meer klanten je krijgt. Dit is gewoon een statistisch feit. Stel je een winkel voor in een achteraf steegje. Laten we zeggen een wol-winkel. Niemand loopt er langs. Niemand ziet het dus. En niemand gaat naar binnen. Hoeveel zullen...

Lees meer

Voor groei en bloei

Water je website

Ontvang wekelijkse inspiratie om je website in te zetten voor de bloei van je bedrijf.

Je email gebruik ik om je wekelijks waardevolle tips te sturen. Bij inschrijving ga je hiermee akkoord. Je kunt je elk moment weer uitschrijven.

GRATIS CHECKLIST

Dit heb je nodig voor een nieuwe website

Je bent er maar 17 vinkjes van verwijderd :)

You have Successfully Subscribed!

GRATIS EBOOK

Bespaar direct tijd op het bouwen van je website

Ontdek de 7 geheimen naar sneller een betere website online

You have Successfully Subscribed!

Chat openen
Heb je een vraag? Stel hem hier gerust