fbpx

De structuur van een succesvolle website

We lopen door de bergen en mijn zusje wijst me verschillende plekken aan.

Het is een prachtig stuk natuur en haar vier honden snuffelen en rennen naar hartelust. Dit land wil ze gaan kopen om haar droom te verwezenlijken.

Baukje haar passie zijn honden. En dan vooral het verbeteren van het leven van degene die worden verlaten en afgedankt. Al meer dan 25 jaar werkt ze met ongekende toewijding in asielen, tientallen schrijnende gevallen heeft ze thuis opgevangen, ze huist regelmatig verlaten nestjes met pups in haar, speciaal daarvoor ingerichte, tuinhuis, zoekt geschikte thuizen voor ze en ze is de spil van het netwerk van asielen hier in Cataluña, waar ze woont.

En nu gaat ze een opvang boerderij opzetten voor oude honden die al hun hele leven achter tralies wonen. Om ze fijne laatste jaren te geven.

Stap voor stap werkt ze hier al jaren aan.
De stichting is opgezet, de ANBI status aangevraagd. En nu heeft ze me over gevlogen om de website met haar op te zetten (mocht jij trouwens in een zonnig oord wonen, schroom niet haar voorbeeld te volgen ;)).

Haar website wordt haar poort naar de buitenwereld.
Dus hier moet haar missie zó op weergegeven worden dat anderen hierop ‘aan’ gaan. Ze heeft ten slotte donateurs nodig om dit project mogelijk te maken.

Ze had al veel teksten geschreven. Recht uit haar hart, dus de basis was super. Maar een website heeft een hele specifieke opbouw nodig wil het zijn bezoekers verwarmen en ze aan jou verbinden.

En ook al heb jij een bedrijf en geen stichting, deze ‘verwarm en verbind’ structuur is hetzelfde.

Het fijne van deze structuur is dat je je bestaande teksten er alleen maar in hoeft onder te verdelen.

En hier deel ik de structuur met je:

  • Maak de urgentie van het probleem/uitdaging duidelijk
  • Laat zien hoe je dit probleem gaat aanpakken
  • Geef weer wat de gevolgen zullen zijn van de oplossing
  • Welke mogelijkheden hebben mensen om geholpen te worden (of in het geval van mijn zusje: te helpen)
  • Geef vertrouwen dat jij weet wat je doet

Loop je website door en check of elk van deze thema’s goed naar voren komen.

Voor het succes van je website is dit is net zo essentieel als dat een hond te eten krijgt, genoeg beweging en veel liefde. Krijgt ie dit niet dan wordt z’n huid dof en z’n ogen leeg.

Met je website is het niet anders. Breng je website tot leven, laat hem stralen. Hiermee trek je nieuwe klanten aan en draagt je website bij aan meer stralende ogen op deze wereld (in Baukje haar geval dus meer hondenogen :))
Het helpen hierbij is dan weer mijn passie!

Mok

Gratis e-book

Bespaar direct tijd op het bouwen van je website

Wedden dat je wel wat beters te doen hebt dan 6 maanden aan je website te bouwen? Download het e-book en ontdek 7 geheimen die je een shitload aan tijd besparen.

GRATIS CHECKLIST

Dit heb je nodig voor een nieuwe website

Je bent er maar 17 vinkjes van verwijderd :)

You have Successfully Subscribed!

GRATIS EBOOK

Bespaar direct tijd op het bouwen van je website

Ontdek de 7 geheimen naar sneller een betere website online

You have Successfully Subscribed!