Stop het afvoerputje

Stel je voor, je gaat nog even snel boodschappen doen op de fiets voor een gezellig oud en nieuw. Het is (opeens) min 5 graden (gewoon voor wat extra drama in het verhaal) en op de terugweg begint het te hagelen en te stormen.

Je komt h.e.l.e.m.a.a.l. doorweekt thuis. Je broek plakt aan je benen, je handen zijn ijsklompen, er is regen via de kraag van je jas je nek ingelopen, en je sopt in je schoenen. Voeten bevroren, billen bevroren. Alles bevroren.

Je bedenkt een geniale oplossing voor deze oncomfortabele situatie: een heerlijk warm bad!

Je zet de warme kraan open, steekt wat kaarsen aan, pakt een lekkere grote handdoek en stapt in je blootje rillend in de kuip.

En dan lig je daar een tijdje en denk je hmmm ik heb het nog steeds heel erg koud. Sterker nog, ik heb het kouder dan voordat ik in bad stapte. Ja m’n rug is wel nat en er komt warm water uit de kraan maar… hey, het bad loopt helemaal niet vol.
Terwijl de kraan al meer dan vijf minuten loopt!
Waar is al dat warme water heen gegaan?

Wat blijkt? Je bent de stop in het bad vergeten te stoppen.

Een beetje een raar scenario he.

Zou je in het echt niet zo snel doen.

Toch zie ik veel ondernemers iets soort gelijks doen met hun website.

Namelijk dat ze veel investeren om bezoekers naar hun website te krijgen (door zich bijvoorbeeld helemaal blauw te posten en te story’en, hun best te doen op SEO teksten, Facebook advertenties in te zetten, zich te verdiepen in Google ads, te flyeren bij de lokale supermarkt, iedereen over hun website te vertellen) terwijl de bezoekers, waar ze zo hun best voor hebben gedaan, zo weer door het afvoerputje van hun lekke website wegvloeien!

Met lek bedoel ik dat je bezoekers, net als het water in het ontstopte bad, je website eventjes bezoeken, deze snel verlaten en geen enkel effect op je bedrijf hebben (en jij geen effect op hun).

Tenzij… je de stop in je website stopt!

Hiermee maak je van je koude website bezoekers, warme contacten. En krijg je de kans een relatie op te bouwen met deze potentiële klanten.

Wij mensen hebben namelijk meestal een beetje tijd nodig om warm te worden voor een product of dienst.

Hoe stop je het lek en zorg je ervoor dat jij noch je bezoeker bibberend achterblijft?

De formule die ik hier zelf voor toepas laat ik je stap voor stap zien in m’n mini training: Klanten aantrekken met je website die je hier gratis kunt bekijken.

De afgelopen jaren heb ik me vooral gericht op het maken van websites. Blijf ik nog steeds doen hoor, maar nu wil ik je ook gaan helpen deze websites naar het volgende niveau te trekken.

Om deze tot ware klant-aantrekkers te maken.
En aantrekken is grappig genoeg vooral: niet wegduwen.
Of vriendelijker: niet weg laten lopen 🙂

Stop daarom het afvoerputje van je website >>

Als er een ding is dat dit jaar tot stand heeft gebracht is dat online werken, online ontmoeten, online betalen, online diensten, online cursussen, online samenkomen een giga rol is gaan spelen in het bedrijven van je bedrijf.

Een goede reden om zo veel mogelijk uit je website te halen in het nieuwe jaar.

 

Laten we gaan voor een warm en winstgevend 2021!
Mok

Wij komen naar je toe deze zomer!

Als ondernemer doe je vaak iets wat heel persoonlijk is. Daar hoort een speciale plek bij. Deze zomer komen wij met ons camperbusje naar je toe om, op die betekenisvolle locatie, jouw website te bouwen!

GRATIS CHECKLIST

Dit heb je nodig voor een nieuwe website

Je bent er maar 17 vinkjes van verwijderd :)

You have Successfully Subscribed!

GRATIS EBOOK

Bespaar direct tijd op het bouwen van je website

Ontdek de 7 geheimen naar sneller een betere website online

You have Successfully Subscribed!

Vraag de bonussen aan

You have Successfully Subscribed!

heb je een vraag