fbpx

SEO is dood

Ben jij goed vindbaar in Google?

Best wel belangrijk toch? Hoe moeten mensen je anders vinden?

Heb je zo’n blinkende website op het web staan maar krijg je geen bezoekers?
Dat is zo’n beetje als een Rembrandt zijn die in de kelder van het rijksmuseum vergeten achter een doos ligt te verstoffen.

Hoe zonde. Heb je maanden aan je website gewerkt en geen hond die hem ziet.
Geen bezoekers, geen mensen die over je mooie aanbod lezen, geen mensen die vertrouwen in je krijgen en niemand die klant bij je wordt.

Hoe zorg je ervoor dat je website wordt gevonden door jouw potentiële klanten?
Veel ondernemers weten dit niet.

En dit komt omdat de regels hiervoor steeds veranderen.

Soms krijg ik de vraag waar je ‘meta tags’ kunt invoeren. Maar meta tags worden al jaren niet meer door Google gelezen (en dus niet gebruikt). Laatst heeft Google bijvoorbeeld de minimaal aantal woorden-eis op je pagina verhoogd.

Ook zie ik dat mensen tips op willekeurige manier implementeren.

Zoals Marjolein die laatst wat SEO aanwijzingen van iemand had opgevolgd en toen waren haar blogs niet meer vindbaar. Belde ze mij in paniek op (ja dan ligt het natuurlijk aan de website 😉

Het bleek dat ze ergens een vinkje ‘cornerstone content’ had aangezet. Een handig vinkje, als je weet hoe je die moet inzetten. Niet handig als je hem op de verkeerde pagina aanzet en zo al je blogs onvindbaar worden.

De meeste doen maar wat. Met alle goede intentie maar vaak met weinig resultaat.

Zo mailde Tiery me laatst dat al z’n pagina’s op ‘groen’ had gekregen met de Yoast plugin maar dat ie nog steeds niet goed vindbaar was.

Ja leuk, zo’n plugin die je helpt je pagina’s te optimaliseren, maar als daar geen strategie achter zit dan krijg je alleen maar verwrongen teksten op je site. Teksten die je niet beter vindbaar maken en óok je bezoekers niet aanspreken. Ben je nog verder van huis 🙂

En dit vind ik dus echt zonde van je tijd en energie. Om zo veel aandacht en liefde in iets te stoppen wat niks oplevert.

Alleen omdat je nooit hebt geleerd over de basis principes die ervoor zorgen dat jóuw website boven komt drijven op de zoekopdrachten die jouw doelgroep in Google intypt.

Hoe zou het voor je zijn als jij precies zou weten wat jij concreet kunt doen om je website te optimaliseren voor de zoekmachine? Zodat je meer bezoekers op je website krijgt die klanten bij je worden?

In de afgelopen jaren heb ik veel ontdekt in het aantrekken van nieuwe klanten met m’n website. En een constante stroom bezoekers op je website is daar natuurlijk een voorwaarde voor.

Omdat ik zo veel ondernemers zie worstelen met het vindbaar krijgen van hun website geef ik deze zomer een SEO Summercamp om hier samen praktische slagen in te maken.

Toen ik in mijn facebookgroep vroeg wie er geïnteresseerd was deze zomer meer te leren over SEO reageerde een van m’n leden met: “SEO is dood”

Ik vroeg hem wat hij hiermee bedoelde.
Zijn antwoord: “Dat seo niet werkt en het kost veel tijd en inspanningen om bovenaan te staan”

Klopt. SEO kost veel tijd en inspanning.
Sommige mensen denken dat ze er met een paar zoektermen in hun pagina’s wel mee komen.

Maar denk even aan hoeveel concurrentie je hebt.Hoeveel voetballers dromen ervan om in het Nederlands elftal te spelen? Dat het niet vanzelf gaat betekent toch niet dat voetbal dood is?

Ik zou dus graag één woord willen toevoegen aan de statement die deze man maakte: SEO trucjes zijn dood.

Dus wat zoektermen in je plaatjes zetten, of je headings aanpassen, of zelfs, al je pagina’s op groen te krijgen met de Yoast plugin, daar ga je het niet mee redden. Dat is net als in een willekeurige trein stappen en dan hopen dat je in Amsterdam aankomt 🙂

Een goede strategie en inzicht in hoe je je website duurzaam beter vindbaar maakt, daar wil ik je mee helpen. En wat leuk is aan SEO (t.o.v. Social media) is dat het een veel duurzamere inspanning is. Een artikel of pagina die vandaag wordt opgepikt, kan lange tijd bovenaan blijven staan. Zo staat mijn artikel over ideale formaten foto’s op je website bijvoorbeeld al 3 jaar als een van de eerste vermeld als mensen naar een gerelateerd onderwerp zoeken in Google. Dat zou ik lévende SEO noemen.

Dat SEO trucjes niet werken, ondervond ik zelf toen een SEO bureau mijn website optimaliseerde. Veel geld had ik ze betaald maar na een jaar won ik het nog steeds van ze met het aantal bezoekers die mijn zelf geschreven pagina’s aantrokken.

De basis regels zijn super belangrijk. Maar wat nog belangrijker is, is dat je website leeft. Dat je SEO leeft. Want dáár onderscheid je je mee.

En om je website SEO-wise tot leven te wekken geef ik de Slimme training.

6 Weken lang gaan we concreet aan de slag met jouw SEO strategie.
Ik laat je de do’s en de dont’s zien en je zet precies die stappen om op de juiste onderwerpen op de juiste manier opgepikt te worden zodat je hier jaren lang plezier van hebt.

Ik heb een super leuk en waardevol programma in elkaar gezet.
Een programma waarin je mega veel kennis krijgt en deze direct in je eigen website gaat toepassen. Heel praktisch ingericht met een stappenplan, opdrachten, Q&A’s, masterclasses, persoonlijke feedback, inspiratie en motivatie om je website beter vindbaar in Google te maken! Voor meer bezoekers op je website.

Je hebt voor deze Slimme SEO training geen technische kennis nodig en hij is helemaal toegespitst op jouw unieke doelgroep en waarde.

Schrijf je hier in enmaak jezelf zichtbaar onder je potentiele klanten!

Let’s go up!
Mok

Oude nieuwe keukentafel

Oude nieuwe keukentafel

Drie weken geleden, gebeurde er een wonder. Mijn broer deelde toen namelijk een post in onze familie app. Deze post ging over een boek dat net uit was. Dat boek was geschreven in het huis waar mijn vader is opgegroeid. Een prachtig huis waar mijn oudste oom nog met...

Lees meer
“Je moet een e-maillijst opbouwen!”

“Je moet een e-maillijst opbouwen!”

Dit heb je vast wel om je heen gehoord. Van een online marketing guru, je business coach of van andere startende zelfstandige ondernemers die actief met hun online marketing aan de slag gaan. Aan m’n keukentafel zitten vaak ondernemers die wel weten dat je een...

Lees meer
Hordes bezoekers in je winkel

Hordes bezoekers in je winkel

Hoe meer bezoekers op je website hoe meer klanten je krijgt. Dit is gewoon een statistisch feit. Stel je een winkel voor in een achteraf steegje. Laten we zeggen een wol-winkel. Niemand loopt er langs. Niemand ziet het dus. En niemand gaat naar binnen. Hoeveel zullen...

Lees meer

Voor groei en bloei

Water je website

Ontvang wekelijkse inspiratie om je website in te zetten voor de bloei van je bedrijf.

Je email gebruik ik om je wekelijks waardevolle tips te sturen. Bij inschrijving ga je hiermee akkoord. Je kunt je elk moment weer uitschrijven.

GRATIS CHECKLIST

Dit heb je nodig voor een nieuwe website

Je bent er maar 17 vinkjes van verwijderd :)

You have Successfully Subscribed!

GRATIS EBOOK

Bespaar direct tijd op het bouwen van je website

Ontdek de 7 geheimen naar sneller een betere website online

You have Successfully Subscribed!

Chat openen
Heb je een vraag? Stel hem hier gerust