Zijn rechter oor was er helemaal van gaan gloeien.
Ruim 200 mensen zaten naar hem te luisteren.
Zij hadden kippenvel, tranen in hun ogen. Een overlopend hart.
Soms werd de stilte in ze geraakt. Dan weer de uitbundige vrolijkheid.
Hij nam ze er mee naar toe.
Niet dat ik dat kon zien hoor.
Maar aan de reacties onder de Facebook live uitzending voelde je het effect dat hij op z’n publiek had.
Dit was gisteravond.
Mijn man Jasper gaf een online concert.
Eigenlijk was het meer een ‘gathering’.
Music & Magic heet het.
Live geïnspireerde muziek, afgewisseld met gedichten van Rumi.
En het was een overweldigend succes.
Hij en Bonnie, die het organiseerde, zijn al langer een goed team.
Zij houdt al jaren inspirerende bijeenkomsten in de gezellige kelder van het statige Haagse pand van haar ouders. En Jasper kwam daar dan eens in de zo veel tijd spelen.
Twintig, misschien dertig mensen pasten in die kelder.
En die aanwezigen kon hij dan direct tot z’n fans rekenen.
Maar omdat deze bijeenkomsten al een tijd lang niet mogelijk zijn, is Bonnie helemaal online gegaan met haar LevensCollege.
En dat heeft haar bekendheid in een jaar meer doen groeien dan in de acht jaar daarvoor. Het resultaat is dat mijn man nu voor 10x zo veel mensen speelt dan de vorige keer.
De olievlek van geïnteresseerden en gelijkgezinden kan zich online gigantisch snel verspreiden. En dit is een kans die je in deze tijd met beide handen wilt pakken.
Maar toch kan het zijn dat je:
- wel mee wilt met de online mogelijkheden maar geen idee hebt hoe je dit succesvol moet doen
- ‘braaf’ regelmatig op social media post zonder dat het je maar iets oplevert (ja misschien een paar likes, maar daar blijft het dan ook bij)
- niet echt weet hoe je jezelf presenteert op zo’n manier dat je fans maakt die graag klant bij je willen worden
Online aanwezig zijn, biedt veel mogelijkheden. Maar zichtbaar zijn op de digitale platformen betekent niet automatisch meer bekendheid of werk (zoals je hoogst waarschijnlijk al hebt ontdekt).
Zo ook met je website.
Je hebt websites die werken en websites waar bezoekers al binnen een paar seconden weer van wegklikken. Het alleen hebben van een website is dus niet genoeg.
Het verschil?
De manier waarop jij jouw unieke waarde op je website presenteert. Hoe je je bezoekers aanspreekt.
Hier zijn een aantal spelregels voor die maar weinig ondernemers toepassen op hun website. Waardoor hun website geen effect heeft. En niemand enthousiast wordt voor hun dienst.
Levert jouw website je klanten op?
Nee?