Uit onderzoek blijkt dat mensen binnen 90 seconden een onderbewust oordeel maken over een product en dat 78% van die beoordeling gebaseerd is op kleur alleen.

Een van de belangrijkste elementen van het bouwen van een sterk merk is dus kleur selectie. Kleuren roepen bepaalde emoties en gevoelens op ten opzichte van je merk, daarom is het van vitaal belang om een kleur te kiezen die je identiteit effectief zal vertegenwoordigen.

Bij het selecteren van een kleur voor je merk kun je jezelf de volgende vragen stellen

A. Welke kleur vertegenwoordigt de persoonlijkheid van je merk?

B. Welke kleur past bij de kenmerken van je product / dienst?

C. Welke kleur gebruiken je concurrenten?

Kleuren zijn niet gebonden aan een bepaalde bedrijfstak

Toch zijn sommige kleuren beter geschikt voor bepaalde diensten of producten dan anderen. Je moet streven naar een kleur die de persoonlijkheid van je merk het beste zal vertegenwoordigen. Eén die je klanten direct de juiste indruk zal geven.

Je hoeft je niet te beperken tot één kleur

Sommige merken zoals eBay kiezen voor meerdere kleuren om diversiteit te vertegenwoordigen – maar je kunt ook kiezen voor een paar kleuren die goed samenwerken.

Kies een tegenovergestelde kleur als die van je belangrijkste concurrent

De kracht van een merk ligt in het vermogen om op te vallen. Het kiezen voor dezelfde kleur als die van je belangrijkste concurrent maakt je een ‘me-too’ product. In plaats daarvan wil je jezelf onderscheiden van de concurrent, je wilt laten zien dat je anders bent.

Welke kleur past bij jouw bedrijf?

Paas actie

Web it Like a Pro

Maak 5x zo snel een waardevolle website met de formule die professionele webbouwers gebruiken.

Met 250,- korting

Je website is een krachtige tool in het aantrekken van waardevolle klanten en het laten groeien van je bedrijf. De kennis die ik de afgelopen 14 jaar heb opgedaan met het maken en inzetten van websites deel ik hier.
Mok Heijmerink

Ken je mensen voor wie deze blog van waarde kan zijn?
Deel deze hier:

Vul je e-mailadres in,
dan mail ik je de link naar de training:

You have Successfully Subscribed!

Ontdek 9 voordelen van een website

en hoe je deze inzet voor meer klanten.

Schrijf je direct in om het e-Book te downloaden

Check je mail voor het e-Book!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

Donderdag 18 april 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

maandag 17 december 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis training (in Amersfoort)

Starten met je website

Zaterdag 18 mei 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik kom naar de gratis aanschuif ochtend

op vrijdag 08 maart

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

gratis worksheet, bezoekers website, stappen website, beginnen aan je website, eerste stap website

Ja, ik ontvang graag de worksheet

om van m'n bezoekers m'n beste klanten te maken

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

Ja, ik ontvang graag de Spiek Sheet

voor de goede formaten foto's op m'n website

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!