Vraagje: Als je een project zou willen steunen, welk van de onderstaande zou je dan kiezen?
- Een weeshuis in Kenia
- Een roze weeshuis in Kenia
Ik wed dat als ik dit aan 100 mensen vraag, ze allemaal B kiezen. Waarom? Niet omdat de ene meer waardevol is dan de ander… Maar wie kan nou een roze weeshuis weerstaan? Het is anders, het is fun, het maakt je nieuwsgierig…
Hier heb je heerlijke, dikke vette, slimme marketing in een notendop. Maak het nét even anders dan anders, en dit gebeurt er.
Om van te smullen!
Ook om van te smullen zijn tompoucen. Maar bij tompoucen kijkt niemand echt meer op van hun roze-heid.
Nee, daarvoor moet je ze dan weer oranje kleuren 🙂 Dan ontstaan er kilometers rijen voor de bakkers om een doosje te bemachtigen!
Als passie-gedreven ondernemer creëer je met jouw dienst, net als een weeshuis, een ruimte voor anderen. Om ge-uplift, geïnspireerd of geheeld te worden.
Maar vraag jezelf eens af of je wel een project B bent. En zo niet, wat kun je doen om dat wel te worden?
Je ziet in het voorbeeld van het weeshuis dat het niet heel moeilijk hoeft te zijn. Het is maar één woordje dat hier het verschil maakt.
En tegelijkertijd weet ik dat het helemaal niet zo eenvoudig is. Je onderscheiden. Er bovenuit springen. Zodat jij je bedrijf echt goed online neer kunt zetten. En meer mensen kunt bereiken. Op een manier die bij je past én die de aandacht pakt!
Dus…
Pak die pot roze verf en licht je bedrijf op .
Let’s paint it pink!
Mok