Dit heb je vast wel om je heen gehoord.
Van een online marketing guru, je business coach of van andere startende zelfstandige ondernemers die actief met hun online marketing aan de slag gaan.
Aan m’n keukentafel zitten vaak ondernemers die wel weten dat je een e-maillijst ‘hoort’ op te bouwen, maar het inzicht missen hoe dit klanten kan opleveren voor hun bedrijf.
Daarom wil ik je in deze mail heel duidelijk laat zien hoe emailmarketing werkt.
Dit om je een goed idee te geven hoe je je ideale klanten kunt bereiken en ze iets waardevols kunt bieden. En hoe zij vervolgens klant bij jou worden.
Hoe een frambozenrecept een workshop wordt
Stel je voor: je houdt van bakken. Je bent altijd op zoek naar lekkere nieuwe recepten.
Je zoekt op Google naar taart en frambozen en komt op een website terecht met een mooi recept.
Onderaan het recept staat er een formulier met de titel: Ontvang nu m’n gratis receptenboekje met 5 overheerlijke frambozen recepten. In het formulier kun je je naam en email invoeren
NB: Wanneer zou je eerder je email adres invoeren? Als er staat: schrijf je in voor m’n nieuwsbrief. Of als er staat: Ontvang nu m’n gratis receptenboekje met 5 overheerlijke frambozen recepten. Het tweede aanbod kun je toch niet weerstaan?
Je vult je naam en email in en ontvangt een leuke email van Mirjamjam (de bakster) met het receptenboekje.
Jij helemaal blij aan het bakken geslagen met frambozen.
De volgende week krijg je een email met de vraag of je al wat uit het receptenboek hebt gebakken en zo ja, of je het leuk vindt om er een foto van op Facebook te delen.
Je komt hier niet aan toe, maar je bent wel benieuwd of de taartjes van anderen net zo goed zijn gelukt als die van jou.
De week daarop krijg je een email met een aanbieding voor een workshop voor bakken met minder suiker. De email legt ook uit dat er steeds meer bekend wordt over hoe ongezond suiker eigenlijk is en dat je in de workshop leert hoe je met minder suiker kunt bakken zonder dat de smaak erop achteruit gaat.
Je bent blij verrast want je wilde al een tijdje gezonder gaan eten. Maar je houdt wel van lekker bakken en dat wil je niet opgeven!
Wat doe je? Je schrijft je in voor de workshop.
Vraagje:
Was jij ooit op het idee gekomen om naar een workshop over bakken met minder suiker te gaan van Mirjamjam…
als Mirjamjam geen recepten op haar site had gezet?
als ze had geschreven ‘Schrijf je in voor de nieuwsbrief’ ipv een receptenboekje aan te bieden?
als ze je geen email had geschreven om je te informeren over de gezondheidsvoordelen van bakken met minder suiker?
als ze je niet op de hoogte had gesteld over de workshop?
Nee je had je niet ingeschreven voor de workshop. Sterker nog, je had nooit van het bestaan van Mirjamjam geweten als ze geen website had gehad en deze zo goed had ingezet met email marketing!
Moeite met verkopen?
Ik hoor vaak dat het gevoel dat je anderen iets opdringt een drempel vormt om actief te gaan ‘verkopen’. Maar jij hebt toch genoten van de workshop ‘bakken met minder suiker’? En je bent ook nog eens bewuster gaan eten. Dus wat een toegevoegde waarde heeft Mirjamjam op jouw leven. En wat zonde was het geweest als ze geen email marketing had gebruikt om jou kennis met haar te laten maken.
Bied jij iets waardevols? Dan wil je zo veel mogelijk mensen in de gelegenheid stellen met jou in contact te komen!
Maak verbinding
Zie je nu dat je je kunt verbinden met je website bezoekers door het inzetten van emailmarketing? Dat je ze kunt informeren over onderwerpen waar jij veel vanaf weet, en waar zij graag meer over zouden willen weten?
Laat je website bezoeker niet ongezien komen en gaan. Geef ze de kans je beter te leren kennen en klant bij je te worden!
Ja ik snap het, en nu?
Vaak krijg ik de vraag hoe je zo’n email systeem nou praktisch inricht.
En daarom heb ik nu een mini training voor je samengesteld:
Active Campaign/Mail Blue voor beginners
Deze mini training is onderdeel van mijn programma Self Selling Wonderweb.
Maar omdat zo veel van mijn klanten vastlopen in het technisch inrichten van het email systeem ga ik hem je los aanbieden.
Ik ben al ruim 15 jaar ondernemer. En sinds ik met email marketing ben begonnen 5 jaar geleden ben ik meer gegroeid dan mijn wildste dromen zich hadden kunnen voorstellen.
Als je deze training koopt, is het direct een bewijs dat het werkt:
ik bied mijn kennis aan en jij plukt de vruchten. Zo groeien we allebei!
Ondernemen gaat voor mij precies hierom.
Richt je emailsysteem in en groei >>
Mok