Is Google fixatie handig?

Een van de meest gestelde vragen die ik tijdens mijn introductie trainingen krijg is:
‘Hoe word ik gevonden in Google?’

Een vraag die 99% van de ondernemers met een website zichzelf wel eens stelt.

En een hele logische vraag. Want hoe maak je anders je dienst kenbaar aan een groter publiek (buiten je ouders en je Facebook vrienden).

Vindbaar in Google zijn, geeft je de mogelijkheid om potentiële klanten op je website te krijgen. Je hebt meer bereik waardoor je zo meer mensen kunt helpen!

Hoe zonde is het namelijk als niemand je website weet te vinden. Je geen bezoekers hebt.

Een website zonder bezoekers is eigenlijk als een uitgebreid zondagsontbijt (denk paas ontbijt). Maar dan zonder mensen. Daar sta je dan met je prachtige waar uitgestald, aan een lege keukentafel…

Maar in de fixatie om door Google gevonden te willen worden, zien velen het volgende over het hoofd: als je zondagse ontbijt uit twee oude krentenbollen bestaat, dan ben je nog helemaal niet klaar om de vlaggen uit te hangen en de uitnodigingen te sturen.

En als je dat wel doet en iemand komt op je armoedige ontbijt, zullen ze dan blijven?

Vindbaar zijn, staat niet los van de kwaliteit van de inhoud van je website. Als je wilt dat mensen over je taart gaan praten, dan moet ie lekker zijn. Zo simpel is het.

Vergeet niet wat de dienst van Google is: het presenteren van de meest relevante websites voor de zoektermen van  klanten.

Dus Google gaat mensen echt naar een website sturen waar, als bezoekers er één blik op hebben geworpen ze alweer de deur uitlopen.

Hoe langer bezoekers op je website blijven, hoe meer je in Google’s waardering stijgt (en ook, een niet kleine bijkomstigheid, in de lijst van Google).

Als je wilt dat je zondagse ontbijt een succes is dan zoek je lekkere recepten, ga je naar een speciaal bakkertje, koop je vers fruit, zet je een mooi boeket neer.

Dit geldt ook weer voor je website. Je maakt deze tenslotte voor je bezoekers. Deze mensen wil je het vertrouwen geven dat jij de juiste persoon bent om mee samen te werken.

Dus stap 1 in het vindbaar worden in Google: zorg dat je website je bezoekers aanspreekt. Dat ze geïnteresseerd en nieuwsgierig worden. Dat ze door gaan klikken naar andere pagina’s.

En waar begin je dan?
Bij de eerste pagina waar je de kans krijgt om een indruk op je bezoeker te maken.

Je home pagina.

Je homepagina is dé pagina om direct te laten zien welke impact jouw dienst op het leven van je potentiële klant zal hebben. Om je bezoekers te verwarmen en aan je te verbinden.

En als je een recept wilt naar een home pagina waar de geuren van je verse aanbod tot ver in Nederland te ruiken zijn, dan heb ik iets leuks voor je.

M’n verwarm & verbind homepagina blauwdruk.

In m’n nieuwe blauwdruk ontdekt je precies, welke informatie je waar op je homepagina neerzet. Om je bezoeker het vertrouwen te geven dat jij ze kunt helpen met jouw dienst. Zonder dat ze kort na binnenkomst alweer wegklikken en Google het signaal geven ‘dit is geen interessante website’.

Als je de opbouw van de blauwdruk op jouw home toepast, verhoog je het effect van de belangrijkste pagina van je website. Bij zowel je bezoekers als bij Google.

Op jouw heerlijke ontbijt tafel,
Mok

Gratis vragenlijst

Stel deze 4 vragen
aan je webbouwer

Als je een succesvolle website wilt

Vraag de bonussen aan

You have Successfully Subscribed!

heb je een vraag