Stel je voor dat je een groentewinkel binnenloopt en er ligt allemaal rot fruit in de schappen. Het stinkt ongelofelijk en er vliegen allemaal vliegen rond. Wat doe je?

Niet zo’n moeilijke vraag he? Best wel logisch dat je daar geen product gaat kopen.

Terwijl de keuze om weg te lopen in bovenstaand voorbeeld zo logisch lijkt, passen de meeste ondernemers deze logica niet toe op de kwaliteit van hun website.

Je hebt vast nooit een rottende website gezien 😉
Toch kom ik ze elke dag tegen.

Websites die verouderd en verwaarloosd zijn.
Waar de verbinding met deze tijd, en het hart van een onderneming ver te zoeken is.

De website klopt dus niet meer.
En wat niet klopt, leeft niet.
En wat niet leeft, gaat stinken…

De gevolgen hiervan zijn dezelfde als van zo’n zielige appel.
Hij zal geen nieuwe klanten aantrekken!

Sterker nog, de bezoekers zullen een negatief beeld van je onderneming krijgen.

Je zult als niet relevant gezien worden.
Niet bij de tijd.
Niet geïnteresseerd om nieuwe klanten aan te trekken.

Bezoekers zullen klant bij anderen worden.

Wat een gemiste kans. Iedere dag.

 

Heb jij een verouderde website?

Laten we het direct testen.
Beantwoord hiervoor de volgende vragen:

9
Is je website goed zichtbaar op mobiel?
(Hij valt niet van het scherm af valt en je hoeft niet in te zoomen om de tekst te lezen of op het menu te klikken)
9
Weerspiegelt je website je huidige visie, boodschap en aanbod?
9
Weet je hoeveel bezoekers je website per week heeft?
9
Heb je er de afgelopen twee maanden nieuwe content op geplaatst?
9

Krijg je regelmatig aanvragen via je website?

9

Gaat jouw hart zingen bij het openen en lezen van je website?

Heb je 5 van de 6 vragen met nee beantwoord?
Dan is jouw website zo dood als een pier (en zal ie hier ook naar ruiken).

En een dooie website belemmert niet alleen de groei van je bedrijf.
Hij werkt deze ook actief tegen.

Je bezoekers voelen het namelijk als je website niet leeft.
Dat deze niet bezield wordt.
Dan kun je er nog zulke goede salesteksten op hebben staan…

Als je website niet het licht van jouw onderneming reflecteert dan zal het jouw ideale klant niet verwarmen. En trek jij niet de mensen aan die op een natuurlijke manier bij jou passen.

Wat kun jij doen?

De eerste stap in het revitaliseren van je website is jezelf de volgende vraag stellen:

Wat klopt er niet meer aan m’n website?

Misschien is het alleen een technisch verhaal. Een verouderd systeem.
Of het ontbreekt je aan kennis hoe je website in te zetten voor een continue stroom aan ideale klanten.

Het kan ook zijn dat je website geen weerspiegeling meer is van je huidige boodschap, visie en aanbod.

Als je helderheid hebt op deze kern-vraag, kun je stappen ondernemen om je website weer het levende boegbeeld van je onderneming te maken..

Dan kan je website, als kloppende hart van je bedrijf, jouw licht onbelemmerd de wereld in stralen. Mijn ervaring is dat je dit in veelvoud terug krijgt.

Gratis E-book

Open de poort
naar je beste klanten

Geeft jouw website je toegang tot je beste klanten?

Download m’n gratis e-book voor onmisbare tips die je helpen die toegangspoort wagenwijd open te zetten.

Mogelijk ook interessant voor je:

Zo automatiseer je processen via je website

Zo automatiseer je processen via je website

Laat je website voor je werken Terwijl ik op een mooie nazomerse zondag deze blog in de tuin zit te schrijven is mijn website druk voor me aan het werk. Waarmee? Nou onder anderen met het maken van afspraken met mensen die geïnteresseerd zijn in mijn dienst (deze...

42 tips voor een ijzersterke website

42 tips voor een ijzersterke website

Een sterke website zorgt voor meer bekendheid, meer kliks, meer klanten en meer omzet. Weet jij wat hiervoor nodig is?Een website is meer dan een verzameling van wat pagina’s op het web met tekst en beeld. Het is een geniaal samenspel van vormgeving, inhoud, structuur...

Een emaillijst opbouwen, is dat iets voor mij?

Een emaillijst opbouwen, is dat iets voor mij?

Je moet een emaillijst opbouwen! Dit heb je vast wel om je heen gehoord. Óf van een online marketing guru, je business coach of van andere startende zelfstandige ondernemers die actief met hun online marketing aan de slag gaan. Aan m'n keukentafel zitten vaak...

Vul je e-mailadres in,
dan mail ik je de link naar de training:

You have Successfully Subscribed!

Ontdek 9 voordelen van een website

en hoe je deze inzet voor meer klanten.

Schrijf je direct in om het e-Book te downloaden

Check je mail voor het e-Book!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online training

Hop! Op naar m'n nieuwe website

Woensdag 12 juni 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

maandag 17 december 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de Open Keukentafel (in Amersfoort)

Starten met je website

Zaterdag 10 augustus 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik kom naar de gratis aanschuif ochtend

op vrijdag 08 maart

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

gratis worksheet, bezoekers website, stappen website, beginnen aan je website, eerste stap website

Ja, ik ontvang graag de worksheet

om klanten metm'n website aan te trekken

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

Ja, ik ontvang graag de Spiek Sheet

voor de ideale formaten foto's op m'n website

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Onmisbare tip voor je nieuwe website

Open de poort naar je beste klanten

Naast het E-book ontvang je bij inschrijving regelmatig spetterende website-tips van me.

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Laat je website voor je werken

Gratis online training woensdag 25 september om 10 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!