Hoe een verouderde website je klanten kost

Stel je voor dat je een groentewinkel binnenloopt en er ligt allemaal rot fruit in de schappen. Het stinkt ongelofelijk en er vliegen allemaal vliegen rond. Wat doe je? Niet zo’n moeilijke vraag he? Best wel logisch dat je daar geen product gaat kopen.
Terwijl de keuze om weg te lopen in bovenstaand voorbeeld zo logisch lijkt, passen de meeste ondernemers deze logica niet toe op de kwaliteit van hun website. Je hebt vast nooit een rottende website gezien 😉 Toch kom ik ze elke dag tegen. Websites die verouderd en verwaarloosd zijn. Waar de verbinding met deze tijd, en het hart van een onderneming ver te zoeken is. De website klopt dus niet meer. En wat niet klopt, leeft niet. En wat niet leeft, gaat stinken… De gevolgen hiervan zijn dezelfde als van zo’n zielige appel. Hij zal geen nieuwe klanten aantrekken! Sterker nog, de bezoekers zullen een negatief beeld van je onderneming krijgen.

Je zult als niet relevant gezien worden. Niet bij de tijd. Niet geïnteresseerd om nieuwe klanten aan te trekken.

Bezoekers zullen klant bij anderen worden.

Wat een gemiste kans. Iedere dag.

 

Heb jij een verouderde website?

Laten we het direct testen. Beantwoord hiervoor de volgende vragen:
9
Is je website goed zichtbaar op mobiel? (Hij valt niet van het scherm af valt en je hoeft niet in te zoomen om de tekst te lezen of op het menu te klikken)
9
Weerspiegelt je website je huidige visie, boodschap en aanbod?
9
Weet je hoeveel bezoekers je website per week heeft?
9
Heb je er de afgelopen twee maanden nieuwe content op geplaatst?
9

Krijg je regelmatig aanvragen via je website?

9

Gaat jouw hart zingen bij het openen en lezen van je website?

Heb je 5 van de 6 vragen met nee beantwoord? Dan is jouw website zo dood als een pier (en zal ie hier ook naar ruiken). En een dooie website belemmert niet alleen de groei van je bedrijf. Hij werkt deze ook actief tegen. Je bezoekers voelen het namelijk als je website niet leeft. Dat deze niet bezield wordt. Dan kun je er nog zulke goede salesteksten op hebben staan… Als je website niet het licht van jouw onderneming reflecteert dan zal het jouw ideale klant niet verwarmen. En trek jij niet de mensen aan die op een natuurlijke manier bij jou passen.

Wat kun jij doen?

De eerste stap in het revitaliseren van je website is jezelf de volgende vraag stellen: Wat klopt er niet meer aan m’n website? Misschien is het alleen een technisch verhaal. Een verouderd systeem. Of het ontbreekt je aan kennis hoe je website in te zetten voor een continue stroom aan ideale klanten. Het kan ook zijn dat je website geen weerspiegeling meer is van je huidige boodschap, visie en aanbod. Als je helderheid hebt op deze kern-vraag, kun je stappen ondernemen om je website weer het levende boegbeeld van je onderneming te maken.. Dan kan je website, als kloppende hart van je bedrijf, jouw licht onbelemmerd de wereld in stralen. Mijn ervaring is dat je dit in veelvoud terug krijgt.

Klaar om te beginnen?

Gratis challenge
Kickstart je Website

23 t/m 26 september om 10:00 uur

GRATIS CHECKLIST

Dit heb je nodig voor een nieuwe website

Je bent er maar 17 vinkjes van verwijderd :)

You have Successfully Subscribed!

GRATIS EBOOK

Bespaar direct tijd op het bouwen van je website

Ontdek de 7 geheimen naar sneller een betere website online

You have Successfully Subscribed!

Vraag de bonussen aan

You have Successfully Subscribed!

heb je een vraag