Stel je voor dat je een groentewinkel binnenloopt en er ligt allemaal rot fruit in de schappen. Het stinkt ongelofelijk en er vliegen allemaal vliegen rond. Wat doe je?
Niet zo’n moeilijke vraag he? Best wel logisch dat je daar geen product gaat kopen.
Terwijl de keuze om weg te lopen in bovenstaand voorbeeld zo logisch lijkt, passen de meeste ondernemers deze logica niet toe op de kwaliteit van hun website.
Je hebt vast nooit een rottende website gezien 😉
Toch kom ik ze elke dag tegen.
Websites die verouderd en verwaarloosd zijn.
Waar de verbinding met deze tijd, en het hart van een onderneming ver te zoeken is.
De website klopt dus niet meer.
En wat niet klopt, leeft niet.
En wat niet leeft, gaat stinken…
De gevolgen hiervan zijn dezelfde als van zo’n zielige appel.
Hij zal geen nieuwe klanten aantrekken!
Sterker nog, de bezoekers zullen een negatief beeld van je onderneming krijgen.
Je zult als niet relevant gezien worden. Niet bij de tijd. Niet geïnteresseerd om nieuwe klanten aan te trekken.
Bezoekers zullen klant bij anderen worden.
Wat een gemiste kans. Iedere dag.
Heb jij een verouderde website?
Laten we het direct testen. Beantwoord hiervoor de volgende vragen:Is je website goed zichtbaar op mobiel?
(Hij valt niet van het scherm af valt en je hoeft niet in te zoomen om de tekst te lezen of op het menu te klikken)
Weerspiegelt je website je huidige visie, boodschap en aanbod?
Weet je hoeveel bezoekers je website per week heeft?
Heb je er de afgelopen twee maanden nieuwe content op geplaatst?
Krijg je regelmatig aanvragen via je website?
Gaat jouw hart zingen bij het openen en lezen van je website?
Heb je 5 van de 6 vragen met nee beantwoord?
Dan is jouw website zo dood als een pier (en zal ie hier ook naar ruiken).
En een dooie website belemmert niet alleen de groei van je bedrijf.
Hij werkt deze ook actief tegen.
Je bezoekers voelen het namelijk als je website niet leeft.
Dat deze niet bezield wordt.
Dan kun je er nog zulke goede salesteksten op hebben staan…
Als je website niet het licht van jouw onderneming reflecteert dan zal het jouw ideale klant niet verwarmen. En trek jij niet de mensen aan die op een natuurlijke manier bij jou passen.