Als je wel eens carnaval hebt gevierd dan ken je het:
de café’s waar je buten maar langs hoeft te lopen om het feest dat er zich binnen afspeelt te voelen.
Je weet wel, met ramen waar je niet doorheen kunt kijken, zo beslagen zijn ze van alle op en neer springende mensen.
Maar de buitenkant kan soms ook een vertekend beeld geven.
Ik heb ook namelijk ook wel eens gehad dat ik langs een cafe liep waar er heel hard muziek van binnen klonk. Maar toen ik de deur opende was er binnen helemaal niemand! Het was een groot cafe en alle stoelen en tafels waren aan de kant geschoven maar in de zaal stonden maar twee mensen een beetje verloren om zich heen te kijken.
Gauw heb ik de deur weer dicht gedaan.
En dat beeld zal ik nooit vergeten.
Van buiten lijkt het wat, maar van binnen is het leeg.
Wat ik je met deze voorbeelden wil laten zien is dat een mooie website niet genoeg is om nieuwe klanten aan te trekken.
Je wilt dat je website leeft! Dat ie gevuld is. Niet alleen van de buitenkant, maar ook van de binnenkant.
Op een gevulde, levende website zullen je bezoekers zich welkom voelen, langer blijven en meer vertrouwen in je krijgen.
Er is een specifieke sectie op je website die voor extra leven kan zorgen. En dat is je blog sectie.
Ow nee he, ik moet toch niet gaan bloggen? – denk je misschien.
Maar ik zou je dit niet aanraden als ik over de afgelopen jaren niet had gemerkt hoe waardevol die sectie voor mijn bedrijf is.
Dit is namelijk de plek waar bezoekers voor terug komen. En de plek waar je geïnteresseerden heen kunt sturen zonder dat je ‘verkoperig’ over hoeft te komen. Je vraagt je bezoekers immers niks. Je biedt ze iets wat van waarde voor ze is.
Deze blog sectie kun je eigenlijk vullen met wat jij wilt. Dit kunnen achtergrond verhalen zijn, case studies, inzichten, verwijzingen naar interessante artikelen, filmpjes, boeken.
Maar.. het aller waardevolste is als je hier antwoord kunt geven op de vragen waar jouw doelgroep mee zit.
Mijn twee best bezochte blogs zijn bijvoorbeeld:
Ideale formaat foto’s voor op je website
Wat is een plugin?
Dit zijn mijn carnavalskrakers. Hier komen dagelijks mensen op af die antwoord op deze vragen zoeken in Google.
Zo blijft mijn digitale café gevuld en gezellig. En komen er steeds weer nieuwe mensen in contact met mijn dienst.
Bedenk voor jezelf op welke vragen jouw klanten antwoord zoeken en schrijf hier blogs over. Zo maak jij, ondanks dat een echte carnaval er niet in zit dit jaar, een feest van je website.
Happy hossing 🙂
Mok