Je moet een e-maillijst opbouwen!
Dit heb je vast wel om je heen gehoord. Van een online marketing guru, je business coach of van andere startende zelfstandige ondernemers die actief met hun online marketing aan de slag gaan.
Aan m’n keukentafel zitten vaak ondernemers die wel weten dat je een e-maillijst ‘hoort’ op te bouwen, maar het inzicht missen hoe dit klanten kan opleveren voor hun bedrijf.
In deze blog laat ik je zien hoe emailmarketing werkt. Dit om je een goed idee te geven hoe je je ideale klanten kunt bereiken en ze iets waardevols kunt bieden. En hoe zij vervolgens klant bij jou worden.
Hoe een frambozenrecept een workshop wordt

Vraagje
Was jij ooit op het idee gekomen om naar een workshop over bakken met minder suiker te gaan van Angelie…Email marketing proces
Ok, nu vertalen we bovenstaand proces naar de stappen die je zelf kunt ondernemen om emailmarketing voor jouw bedrijf in te zetten. De #’s met cijfers in het verhaal hierboven komen overeen met de stappen die ik hieronder beschrijf.Een emaillijst opbouwen
Niet alle mensen op je emaillijst zullen klant bij je worden. En niet alle mensen zullen diréct klant bij je worden. Daarom wil je een emaillijst ‘opbouwen’. Zo verzamel je een groep mensen om je heen waarvan je weet dat ze geinteresserd zijn in de thema’s waar jij mee werkt. De kans dat zij van jou aanbod gebruik willen maken is vele malen groter dan bijvoorbeeld de contacten die je op een netwerkborrel opdoet. Daarom zijn dit zulke waardevolle contacten!Moeite met verkopen?
Ik hoor vaak dat het gevoel dat je anderen iets opdringt een drempel vormt om actief te gaan ‘verkopen’. Maar jij hebt toch genoten van de workshop ‘bakken met minder suiker’? En je bent ook nog eens bewuster gaan eten. Dus wat een toegevoegde waarde heeft Angelie op jouw leven. En wat zonde was het geweest als ze geen email marketing had gebruikt om jou kennis met haar te laten maken. Bied jij iets waardevols? Dan wil je zo veel mogelijk mensen in de gelegenheid stellen met jou in contact te komen!Wat nu?
In deze blog heb ik geprobeerd je op eenvoudige wijze inzicht te geven in het proces van email marketing. Dit is waar mensen het over hebben als ze het over het opbouwen van een emaillijst hebben.
Zie je nu dat je je website bezoekers aan je kunt binden door het inzetten van emailmarketing? Dat je ze kunt informeren over onderwerpen waar jij veel vanaf weet, en waar zij graag meer over zouden willen weten?
Laat je website bezoeker niet ongezien komen en gaan. Geef ze de kans je beter te leren kennen en klant bij je te worden!