Stel je komt van Mars en je ziet hier op aarde de volgende containers.
Laten we voor dit spelletje er even vanuit gaan dat je Nederlands kunt lezen.
Weet jij dan waar deze containers voor zijn?
Is niet echt duidelijk hè? Er staan grote logo’s op… en die laatste heeft wel een leuk design maar eh… wat je er nu mee kan???
En deze hieronder? Weet je als buitenaardse nieuweling waar deze containers voor zijn?
Lekker helder hè! Je kunt er niet omheen dat het om kleding-bakken gaat.
Waarom dit voorbeeld? Nou omdat ik zo vaak op websites kom waar ik echt heel lang moet zoeken voordat het mij duidelijk is wat er aangeboden wordt.
Of waar het logo meer aandacht krijgt dan de boodschap.
Een mooi logo hebben en deze groot op je website zetten maakt je website alleen niet succesvol. Er is bijvoorbeeld nog nooit iemand klant bij me geworden die heeft gezegd: Mok wat heb jij een leuk logo!
Wat nu als je een container van de bovenste rij naast een container van de onderste rij zet. Welke denk jij dat sneller vol zal zitten?
Precies.
I rest my case.
Maar eh… Mok, hoezo haalde je Mars erbij?
Omdat veel ondernemers over het hoofd zien dat de bezoekers van jouw website van een andere planeet komen dan jij.
Zij zullen niet automatisch begrijpen wat jij doet en wat het resultaat is van wat je biedt. Jij moet ze helpen dit duidelijk te krijgen.
En het liefst zo snel mogelijk. Want zoals we allemaal weten hebben marsmannetjes heel weinig geduld 🙂
Staat er duidelijk op jouw website wat mensen met jou kunnen?
Maak dit zo helder mogelijk en je agenda zal sneller vol raken.
Op vele vuilniszakken met werk!
Mok