Je bent voor jezelf begonnen of staat op het punt dit te doen.

Je doet al wat opdrachten voor vrienden en familie maar het is nu tijd om dit uit te breiden en de wereld te laten weten wat jij te bieden hebt.

Je hebt nog geen website maar je wilt wel al aan de slag. Je wilt niet langer wachten, nu is het moment!

Lees hieronder hoe je, vanaf nul, op 3 manieren meer bekendheid krijgt en je eerste echte klanten kunt gaan helpen.

Goed laten we beginnen!

1. Maak een Facebook bedrijven pagina aan

Wist je dat 71% van de volwassenen in Nederland op facebook zit? En daar ben jij er één van! Je hebt dus al toegang tot het grootste marketing platform van de wereld. Deze omgeving, waar je al zo bekend mee bent en waar je al zo veel connecties hebt, is de ideale plek om met je bedrijf zichbaar te worden.

Hoe doe je dit precies?

Binnen facebook kun je een bedrijvenpagina aanmaken. Hiermee kun je als bedrijf foto’s, artikelen, evenementen en acties plaatsen die met jouw dienst of product te maken hebben. Door je vrienden en bestaande klanten uit te nodigen je pagina leuk te vinden heb je direct al een ‘markt’ die je bereikt.

Maar het hele idee was natuurlijk om níeuwe mensen te bereiken. Precies. Dit doe je door je vrienden te vragen je posts te delen met hún vrienden. Zo heb je direct ontzettend veel bereik.

Hier maak je een bedrijvenpagina in facebook aan:

Tips voor posts op je bedrijven pagina

  • Maak quotes of tips die bij jouw bedrijf passen en waar mensen echt wat aan hebben.

Post als je bijvoorbeeld kapper bent een goede tip over hoe mensen hun haar op een natuurlijke manier glanzend krijgen. Of je bent een schilder: post over de trend kleuren voor je interieur van 2017.

Stel je geeft huiswerkles. Post dan over de manieren waarop je je kind kan helpen te concentreren.

  • Gebruik ook altijd leuke foto’s om je verhaal te ondersteunen.

Maak deze zelf of vind ze op pixabay.com

Krijg je al ideeën?
Begin er direct mee!

2. Stuur een lanceer e-mail

Email is persoonlijk en een krachtige manier om mensen direct aan te spreken. Daarom zijn online marketeers er gek op. Alles draait erom om email adressen te verzamelen en via de email mensen waarde te leveren en verkopen te maken.

Jij heb hoogst waarschijnlijk nog geen email lijst. Maar wacht.. dat heb je wel!

Net als met facebook kun je nu direct gebruik maken van de contacten die je al hebt. Zo begin jij vandaag met je email marketing  🙂

Dit is wat je doet. Je maakt een ‘lanceer’ email die je naar al je contacten stuurt. Vrienden, familie, zakelijke contacten, oud collega’s, team genoten van de sport vereniging, leden van je wandelclub, je buren, oud schoolgenootjes.. je krijgt het beeld wel he?

Je legt in deze email uit wat je plannen zijn en dat je hun hulp kunt gebruiken in het verspreiden van bekendheid.

Het gaat vooral om bekendheid. Dat mensen je in gedachten hebben als zij zelf tegen iets aanlopen waar jij ze mee kunt helpen. Of dat ze iemand kennen die de resultaten wil die jij kunt bieden.

Tips voor je lanceer email

Ja leuk zo’n lanceer email, hoor ik je denken, maar wat schrijf ik daar nou in? Hier geef ik je wat tips.

  • Wees duidelijk in wat jij te bieden hebt

Beantwoord de vragen: Wie ben je, waar ligt je kracht, wie help je en waarmee? Hiermee maak je de kern van je dienst snel duidelijk.

Schrijf eens op voor jezelf: Ik ben [jouw naam] en ik ben een expert in [jouw expertise]. Ik help [jouw doelgroep] om [het probleem dat je voor hen oplost]

  • Wees duidelijk in waar je naar opzoek bent, wat je van de lezer vraagt. Nodig ze uit actie te ondernemen.

Leg duidelijk uit waarom je ze deze mail schrijft.

Bijvoorbeeld:

“Ik ben m’n bedrijf aan het opzetten en ik kan jouw hulp gebruiken in het bereiken van meer mensen die ik kan helpen.”

“Ken je mensen voor wie mijn dienst of product waardevol is? Wil je ze met mij in contact brengen?”

“Wil je mijn facebook pagina liken en deze met een introductie op je tijdlijn delen?”

  • Maak een introductie aanbod

Om het nog aantrekkelijker te maken om over jouw te praten of facebooken met hun vrienden kun je een introductie actie bedenken.

Denk aan een korting op een knipbeurt (als je kapper bent). Of gratis kleur-advies als je interieur-styliste bent. Je wilt mensen uitnodigen je uit te proberen.

Zo kunnen zij het resultaat van jouw werk ervaren. Jouw beste reclame is tevreden klanten!

  • Vraag om tips

Mensen vinden het altijd leuk om betrokken te worden en je vrienden kunnen waardevolle tips voor je hebben.

Bijvoorbeeld: “Waar vind je een goede boekhouder?” Of “Zijn er interessante netwerk-clubs in de buurt?”

Zij zijn blij dat ze hun kennis kunnen delen en jij bent ermee geholpen!

3. Geef drie kaartjes door

Omdat je enthousiast bent over wat je doet geef je mensen hier vast wel eens advies in. Dit zijn al klanten! Misschien betalen ze je er nog niet voor maar het is goed je bewust te zijn van je eigen expertise en wanneer je deze inzet.

Ben je met iemand in gesprek? Dit is een goede gelegenheid om ze te vertellen dat je aan het opstarten bent en dat je hier hulp bij kunt gebruiken.

Geef ze drie visitekaartjes en vraag ze deze door te geven aan mensen voor wie zij denken dat jij waardevol zou zijn.

Je hoeft niet bang te zijn dat je jezelf opdringt. Denk eraan dat jij WAARDEVOL bent voor mensen die jij kunt helpen. Je wilt zo veel mogelijk mensen de gelegenheid geven om hiermee in contact te komen.

Tips voor je visitekaartje

  • Wat zet je op je visitekaartje?

Zet de zin die je bij punt 2 voor jezelf hebt opgeschreven op je visitekaartje. Zo is het direct duidelijk wat je doet! Vermeld er ook het adres van je (nieuwe) facebook bedrijfspagina op. Verder zijn telefoonnummer en email natuurlijk handig.

  • Waar te bestellen?

Zelf ben ik fan van reclameland.nl om hun goede service. Bij hun kun je online ook je visitekaartje maken of kiezen uit vele ontwerpen. Voor 20 euro heb je al 250 kaartjes.

Ben je er klaar voor?

Om meer klanten aan te trekken moeten mensen je eerst leren kennen. In de 3 manieren die ik hierboven beschrijf maak je gebruik van je ‘warme’ contacten om bekendheid over je dienst of product aan nieuwe contacten te introduceren.

Wees altijd eerlijk en authentiek, zo onderscheid je jezelf op je eigen natuurlijke manier.

Soms is het een beetje spannend om de eerste stappen te nemen. Begin gewoon. Je weet nu hoe je met weinig middelen een begin kunt maken met het aantrekken van nieuwe klanten. En je zult zien dat je er plezier in krijgt!

Zoals je hierboven hebt gelezen heb je niet direct een website nodig om al te beginnen met bekendheid aan je bedrijf te geven. Maar een website is natuurlijk wel de volgende stap.
Hoe te beginnen?
Met de gratis training ‘Starten met je website’ laat ik het je zien!

Gratis E-book

Open de poort
naar je beste klanten

Geeft jouw website je toegang tot je beste klanten?

Download m’n gratis e-book voor onmisbare tips die je helpen die toegangspoort wagenwijd open te zetten.

Mogelijk ook interessant voor je:

Zo automatiseer je processen via je website

Zo automatiseer je processen via je website

Laat je website voor je werken Terwijl ik op een mooie nazomerse zondag deze blog in de tuin zit te schrijven is mijn website druk voor me aan het werk. Waarmee? Nou onder anderen met het maken van afspraken met mensen die geïnteresseerd zijn in mijn dienst (deze...

42 tips voor een ijzersterke website

42 tips voor een ijzersterke website

Een sterke website zorgt voor meer bekendheid, meer kliks, meer klanten en meer omzet. Weet jij wat hiervoor nodig is?Een website is meer dan een verzameling van wat pagina’s op het web met tekst en beeld. Het is een geniaal samenspel van vormgeving, inhoud, structuur...

Een emaillijst opbouwen, is dat iets voor mij?

Een emaillijst opbouwen, is dat iets voor mij?

Je moet een emaillijst opbouwen! Dit heb je vast wel om je heen gehoord. Óf van een online marketing guru, je business coach of van andere startende zelfstandige ondernemers die actief met hun online marketing aan de slag gaan. Aan m'n keukentafel zitten vaak...

Vul je e-mailadres in,
dan mail ik je de link naar de training:

You have Successfully Subscribed!

Ontdek 9 voordelen van een website

en hoe je deze inzet voor meer klanten.

Schrijf je direct in om het e-Book te downloaden

Check je mail voor het e-Book!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online training

Hop! Op naar m'n nieuwe website

Woensdag 12 juni 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

maandag 17 december 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de Open Keukentafel (in Amersfoort)

Starten met je website

Zaterdag 10 augustus 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik kom naar de gratis aanschuif ochtend

op vrijdag 08 maart

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

gratis worksheet, bezoekers website, stappen website, beginnen aan je website, eerste stap website

Ja, ik ontvang graag de worksheet

om klanten metm'n website aan te trekken

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

Ja, ik ontvang graag de Spiek Sheet

voor de ideale formaten foto's op m'n website

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Onmisbare tip voor je nieuwe website

Open de poort naar je beste klanten

Naast het E-book ontvang je bij inschrijving regelmatig spetterende website-tips van me.

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Laat je website voor je werken

Gratis online training woensdag 25 september om 10 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!