Je bent voor jezelf begonnen of staat op het punt dit te doen.

Je doet al wat opdrachten voor vrienden en familie maar het is nu tijd om dit uit te breiden en de wereld te laten weten wat jij te bieden hebt.

Je hebt nog geen website maar je wilt wel al aan de slag. Je wilt niet langer wachten, nu is het moment!

Lees hieronder hoe je, vanaf nul, op 3 manieren meer bekendheid krijgt en je eerste echte klanten kunt gaan helpen.

Goed laten we beginnen!

1. Maak een Facebook bedrijven pagina aan

Wist je dat 71% van de volwassenen in Nederland op facebook zit? En daar ben jij er één van! Je hebt dus al toegang tot het grootste marketing platform van de wereld. Deze omgeving, waar je al zo bekend mee bent en waar je al zo veel connecties hebt, is de ideale plek om met je bedrijf zichbaar te worden.

Hoe doe je dit precies?

Binnen facebook kun je een bedrijvenpagina aanmaken. Hiermee kun je als bedrijf foto’s, artikelen, evenementen en acties plaatsen die met jouw dienst of product te maken hebben. Door je vrienden en bestaande klanten uit te nodigen je pagina leuk te vinden heb je direct al een ‘markt’ die je bereikt.

Maar het hele idee was natuurlijk om níeuwe mensen te bereiken. Precies. Dit doe je door je vrienden te vragen je posts te delen met hún vrienden. Zo heb je direct ontzettend veel bereik.

Hier maak je een bedrijvenpagina in facebook aan:

Tips voor posts op je bedrijven pagina

  • Maak quotes of tips die bij jouw bedrijf passen en waar mensen echt wat aan hebben.

Post als je bijvoorbeeld kapper bent een goede tip over hoe mensen hun haar op een natuurlijke manier glanzend krijgen. Of je bent een schilder: post over de trend kleuren voor je interieur van 2017.

Stel je geeft huiswerkles. Post dan over de manieren waarop je je kind kan helpen te concentreren.

  • Gebruik ook altijd leuke foto’s om je verhaal te ondersteunen.

Maak deze zelf of vind ze op pixabay.com

Krijg je al ideeën?
Begin er direct mee!

2. Stuur een lanceer e-mail

Email is persoonlijk en een krachtige manier om mensen direct aan te spreken. Daarom zijn online marketeers er gek op. Alles draait erom om email adressen te verzamelen en via de email mensen waarde te leveren en verkopen te maken.

Jij heb hoogst waarschijnlijk nog geen email lijst. Maar wacht.. dat heb je wel!

Net als met facebook kun je nu direct gebruik maken van de contacten die je al hebt. Zo begin jij vandaag met je email marketing  🙂

Dit is wat je doet. Je maakt een ‘lanceer’ email die je naar al je contacten stuurt. Vrienden, familie, zakelijke contacten, oud collega’s, team genoten van de sport vereniging, leden van je wandelclub, je buren, oud schoolgenootjes.. je krijgt het beeld wel he?

Je legt in deze email uit wat je plannen zijn en dat je hun hulp kunt gebruiken in het verspreiden van bekendheid.

Het gaat vooral om bekendheid. Dat mensen je in gedachten hebben als zij zelf tegen iets aanlopen waar jij ze mee kunt helpen. Of dat ze iemand kennen die de resultaten wil die jij kunt bieden.

Tips voor je lanceer email

Ja leuk zo’n lanceer email, hoor ik je denken, maar wat schrijf ik daar nou in? Hier geef ik je wat tips.

  • Wees duidelijk in wat jij te bieden hebt

Beantwoord de vragen: Wie ben je, waar ligt je kracht, wie help je en waarmee? Hiermee maak je de kern van je dienst snel duidelijk.

Schrijf eens op voor jezelf: Ik ben [jouw naam] en ik ben een expert in [jouw expertise]. Ik help [jouw doelgroep] om [het probleem dat je voor hen oplost]

  • Wees duidelijk in waar je naar opzoek bent, wat je van de lezer vraagt. Nodig ze uit actie te ondernemen.

Leg duidelijk uit waarom je ze deze mail schrijft.

Bijvoorbeeld:

“Ik ben m’n bedrijf aan het opzetten en ik kan jouw hulp gebruiken in het bereiken van meer mensen die ik kan helpen.”

“Ken je mensen voor wie mijn dienst of product waardevol is? Wil je ze met mij in contact brengen?”

“Wil je mijn facebook pagina liken en deze met een introductie op je tijdlijn delen?”

  • Maak een introductie aanbod

Om het nog aantrekkelijker te maken om over jouw te praten of facebooken met hun vrienden kun je een introductie actie bedenken.

Denk aan een korting op een knipbeurt (als je kapper bent). Of gratis kleur-advies als je interieur-styliste bent. Je wilt mensen uitnodigen je uit te proberen.

Zo kunnen zij het resultaat van jouw werk ervaren. Jouw beste reclame is tevreden klanten!

  • Vraag om tips

Mensen vinden het altijd leuk om betrokken te worden en je vrienden kunnen waardevolle tips voor je hebben.

Bijvoorbeeld: “Waar vind je een goede boekhouder?” Of “Zijn er interessante netwerk-clubs in de buurt?”

Zij zijn blij dat ze hun kennis kunnen delen en jij bent ermee geholpen!

3. Geef drie kaartjes door

Omdat je enthousiast bent over wat je doet geef je mensen hier vast wel eens advies in. Dit zijn al klanten! Misschien betalen ze je er nog niet voor maar het is goed je bewust te zijn van je eigen expertise en wanneer je deze inzet.

Ben je met iemand in gesprek? Dit is een goede gelegenheid om ze te vertellen dat je aan het opstarten bent en dat je hier hulp bij kunt gebruiken.

Geef ze drie visitekaartjes en vraag ze deze door te geven aan mensen voor wie zij denken dat jij waardevol zou zijn.

Je hoeft niet bang te zijn dat je jezelf opdringt. Denk eraan dat jij WAARDEVOL bent voor mensen die jij kunt helpen. Je wilt zo veel mogelijk mensen de gelegenheid geven om hiermee in contact te komen.

Tips voor je visitekaartje

  • Wat zet je op je visitekaartje?

Zet de zin die je bij punt 2 voor jezelf hebt opgeschreven op je visitekaartje. Zo is het direct duidelijk wat je doet! Vermeld er ook het adres van je (nieuwe) facebook bedrijfspagina op. Verder zijn telefoonnummer en email natuurlijk handig.

  • Waar te bestellen?

Zelf ben ik fan van reclameland.nl om hun goede service. Bij hun kun je online ook je visitekaartje maken of kiezen uit vele ontwerpen. Voor 20 euro heb je al 250 kaartjes.

Ben je er klaar voor?

Om meer klanten aan te trekken moeten mensen je eerst leren kennen. In de 3 manieren die ik hierboven beschrijf maak je gebruik van je ‘warme’ contacten om bekendheid over je dienst of product aan nieuwe contacten te introduceren.

Wees altijd eerlijk en authentiek, zo onderscheid je jezelf op je eigen natuurlijke manier.

Soms is het een beetje spannend om de eerste stappen te nemen. Begin gewoon. Je weet nu hoe je met weinig middelen een begin kunt maken met het aantrekken van nieuwe klanten. En je zult zien dat je er plezier in krijgt!

Zoals je hierboven hebt gelezen heb je niet direct een website nodig om al te beginnen met bekendheid aan je bedrijf te geven. Maar een website is natuurlijk wel de volgende stap.
Hoe te beginnen?
Met de gratis training ‘Starten met je website’ laat ik het je zien!

Trek jij je ideale klanten aan met je website?

Ontdek het door de gratis worksheet ‘Ideale bezoekers’ in te vullen. En laat je site voor je rocken🤘 !

Mogelijk ook interessant voor je:

Deel je kennis op je website

Het maakt niet uit welk type bedrijf je bent, een website is een geweldige plek om je kennis te delen. Deze kennis is van grote waarde voor jou doelgroep. Daarom is het delen ervan een krachtige manier om nieuwe klanten aan te trekken. Hoe het werkt? Door te schrijven...

Geef je hart

Je website is niet zo maar je website. Het is het hart van je bedrijf visueel gemaakt.De stem van je bedrijf leesbaar gemaakt.De ziel van je bedrijf vorm gegeven. Ik hou van het maken van websites. Te luisteren naar waar jouw hart ligt.Te horen hoe jij dat inzet om...

Zo voorkom je ergernis bij je bezoekers

Een goede website hoeft niet ingewikkeld te zijn. Het is zelfs zo dat hoe eenvoudiger je website is, hoe beter ie presteert. Bezoekers blijven langer op je site en er worden meer aanvragen gedaan. Waarom? Omdat je ze niet ergert! En wat is de online ergernis nummer 1?...

Vul je e-mailadres in,
dan mail ik je de link naar de training:

You have Successfully Subscribed!

Ontdek 9 voordelen van een website

en hoe je deze inzet voor meer klanten.

Schrijf je direct in om het e-Book te downloaden

Check je mail voor het e-Book!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online training

Hop! Op naar m'n nieuwe website

Woensdag 12 juni 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

maandag 17 december 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor deopen keukentafel(in Amersfoort)

Starten met je website

Zaterdag 28sept 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik kom naar de gratis aanschuif ochtend

op vrijdag 08 maart

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

gratis worksheet, bezoekers website, stappen website, beginnen aan je website, eerste stap website

Ja, ik ontvang graag de worksheet

om klanten metm'n website aan te trekken

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

Ja, ik ontvang graag de Spiek Sheet

voor de ideale formaten foto's op m'n website

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik ontvang graag de 40 tips

voor een ijzersterke website.

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!