Ben jij het eens of oneens met de volgende stelling?
“Je website hoeft niet mooi te zijn om aantrekkelijk te zijn.”
Toen ik deze stelling jaren geleden voor het eerst hoorde, stond ik als vormgever op m’n achterste benen. WAT? Hoe mooier hoe beter toch? Waar hadden ze het over!
Maar ik was geïntrigeerd en ben gaan luisteren, kijken en onderzoeken.
Inhoud. Waarde. Daar hadden de succesvolle internet boys (en girls) het over. Hoe trigger je het ‘ja ik wil’-gevoel bij je bezoeker.
Dit was nieuw voor mij maar ik kon me er helemaal in vinden. Wat een waardevolle toevoeging voor het succes van je website!
Mijn mening over bovenstaande stelling is de afgelopen jaren dus compleet veranderd. En vooral omdat ik mijzelf al meerdere malen heb betrapt op het kopen van producten op HELE lelijke salespagina’s! 🙂
Maar tóch houd ik van schoonheid en vind ik het belangrijk dat mijn website er verzorgd uitziet. Dit reflecteert voor mij de waarde van mijn dienst. En het respect waarmee ik mijn bezoeker wil behandelen.
Vormgevingselementen als fotografie, vlakverdeling, kleuren, koppen en… witruimtes gebruik je om meer helderheid en kracht in je website te brengen en deze zo aantrekkelijker én succesvoller te maken!
Happy website woensdag!
Mok