Je website als power gereedschap
Zonder een website loop je klanten en inkomen mis.
Wist je dat 81% van de mensen een bedrijf of dienst online opzoeken voordat ze een aankoopbeslissing nemen? Als je geen website hebt, heb je geen kans om dit deel van je markt aan te spreken.
Daarnaast is je website het belangrijkste gereedschap voor je marketing. In feite is je website het middelpunt van je marketing. Alles wat je doet aan promotie, leidt mensen terug naar jouw website. Dit maakt je website een waardevolle tool voor het aantrekken van nieuwe klanten.
Praktische voordelen
Een website heeft een aantal hele praktische voordelen:1. Je website bespaart je geld
Hoewel de kosten voor het maken of laten maken van een website variëren, zullen de uitgaven die je eraan hebt veel kleiner zijn dan bijvoorbeeld een krantadvertentie. Hierdoor is het een hele kosteneffectieve manier om je bedrijf te promoten.Zet je website daarom zo goed mogelijk in als promotie. Deze blog laat ik je zien hoe je dit doet. Lees gauw verder.2 Je website bespaart je tijd
Het geven van informatie aan je klanten kost tijd, of het nu telefonisch is, persoonlijk, in een brochure of in e-mails. Op je website kun je veel informatie over je producten en diensten geven. Zo bespaar je tijd en kun je mensen altijd doorverwijzen naar je website.TIP: Geef op je website antwoord op veel gestelde vragen. Hierdoor zijn deze onbeperkt beschikbaar, waardoor je tijd bespaart in het steeds maar weer afzonderlijk beantwoorden ervan!3. Je website maakt je bedrijf 24/7 toegankelijk
Een website is dag en nacht beschikbaar voor zowel je vaste als je potentiële klanten. Bezoekers kunnen hun eigen tijd informatie over jouw product of dienst vinden. Zelf als jij ligt te slapen 🙂 Met de drukke levensstijl van vandaag is je website dus een goed platform om mensen waar en wanneer dan ook, te helpen bij hun aankoopbeslissing.Al ben jij zelf niet 24 uur per dag beschikbaar, zorg er altijd voor dat mensen makkelijk je contact gegevens kunnen vinden op je website. Hiermee verlaag je de drempel voor ze om met je in contact te komen.Maak klanten van je bezoekers
Als je je website goed gebruikt trekt het nieuwe klanten voor je bedrijf aan. Hierdoor kan jij jouw unieke waarde inzetten om meer mensen te helpen én verdien je ook meer geld.
Maar om dit te kunnen doen moet je eerst weten hoe een onbekende een klant wordt. Hoe gaat dat nou eigenlijk?
Alle succesvolle marketing strategieën zijn gebaseerd op een bepaald proces waar mensen doorheen gaan voordat ze overgaan tot het aankopen van een dienst of product.
Dit is het proces van Know – Like – Trust. Met andere woorden: Mensen moeten je eerst leren kennen, vervolgens leuk vinden, en als ze genoeg vertrouwen hebben in jouw expertise, dan zullen ze overgaan tot het kopen van je product of dienst. Voorwaarde is natuurlijk dat ze behoefte hebben aan jouw dienst en het kunnen betalen.
Je wilt dus van onbekenden vrienden maken, en van vrienden klanten. Een website heeft alle mogelijkheden in zich om dit proces te ondersteunen.