Een sterke website zorgt voor meer bekendheid, meer kliks, meer klanten en meer omzet.

Weet jij wat hiervoor nodig is?

Een website is meer dan een verzameling van wat pagina’s op het web met tekst en beeld.
Het is een geniaal samenspel van vormgeving, inhoud, structuur en techniek dat jouw boodschap goed moet overbrengen. Op een manier dat je de juiste klanten aantrekt. Dat je je bezoekers duidelijk maakt dat ze bij jou moeten zijn voor het bereiken van hun doel. Het oplossen van hun probleem. Of het beter maken van een situatie.

In deze blog geef ik je 42 tips die je helpen van jouw website een ijzersteke website te maken. Zodat jij de juiste klanten gaat aantrekken. Deze tips heb ik onderverdeeld in 4 gebieden. 

Op een ijzersterke website is er aandacht besteed aan de volgende thema’s:

 inhoud

Essentieel voor het succes van je website

1

Trek direct de aandacht van je bezoekers

Uit onderzoek is gebleken dat de bezoeker van je website in 4 seconden bepaalt of jouw dienst hem/haar verder kan helpen. Gebruik deze tijd dus goed en pak direct de aandacht!

Hoe doe je dit het beste?
Inplaats van over jezelf en de praktische invulling van je aanbod in te gaan benoem je de problemen en resultaten van je aanbod. Super effectief en met veel meer impact!

Benoem dus direct de pijn, de problemen en wensen van je ideale klant. Welke probleem situaties zitten jouw klanten in? Met welke problemen hebben jouw ideale klanten te maken?

Zet deze op je home pagina bovenaan!

Onderscheidt je van je concurrenten:
wees jezelf

Niemand kan wat jij kan. Niet op jouw specifieke manier. Niet met jouw motivatie, expertise en interesse. Zet deze unieke methode, specialisatie en/of visie daarom in om je te onderscheiden van je concurrenten.

Vroeger wilde ik altijd als de flashy reclamelui zijn en deed ik m’n best om ze na te doen. Hierdoor trok ik de verkeerde klanten aan. Nu laat ik zien wat ik belangrijk vind en trek de klanten aan die dat ook vinden. 

Hierdoor onderscheid ik me natuurlijker wijs van m’n concurrenten én trek de klanten aan die bij me passen.

Hoe eerlijker jij bent, hoe meer jouw natuurlijke kracht en waarde door je website heen zal stralen. Hoe beter je de mensen die goed bij jou passen zult aanspreken en raken.

2

3

Schrijf voor je klant

Als professional weet jij veel over je vakgebied. Maar je klant weet dit niet.

Om teksten te schrijven die de bezoekers van je website zullen aanspreken houd je de klant in gedachte terwijl je schrijft. Vermijd vaktermen die je lezer verwarren. Verwarring leid tot ergernis, dus omschrijf thema’s zo dat jouw lezer ze makkelijk zal begrijpen.

Zelf vraag ik mezelf altijd: kan het nog simpeler of duidelijker?

 

Schrijf zoals je praat

Als je mensen spreekt dan is het waarschijnlijk heel natuurlijk voor je om ze enthousiast te maken over jouw dienst. Jij bent er ten slotte enthousiast over!

Maar als er dingen op papier moeten komen te staan dan zie vaak een neiging om ‘zakelijker’, ‘afstandelijker’ en saaier te gaan schrijven. 

Schrijf zoals je zou praten, dan straalt jouw kracht door je woorden heen. Hierdoor zul je op een natuurlijke manier de mensen die goed bij jou passen aantrekken.

 

 

4

5

Benoem de problemen van je doelgroep

Dat klinkt niet heel gezellig: problemen benoemen 🙂
Toch is het heel effectief.

Stel je voor dat je op een website komt en daar staat: ‘Ik ben arbeidsjurist’.
Dat vertelt je niet zo veel.
Maar als er staat: ‘Heb je een probleem met je werkgever waar je samen niet meer uitkomt? Dan kan ik je helpen’.
Nu wordt je getriggered: Hey, dat soort van problemen lost deze persoon dus op. Door het benoemen van een situatie waar we zelf mee zitten zijn we veel eerder geneigd om actie te ondernemen.

Bedenk dus voor jezelf, in welke situatie zit mijn klant. Welke zorgen, obstakels of ongemakken heeft ie, waar ik mee kan helpen? Zet deze op je website.

 

Benoem de resultaten van je dienst

Vaak ben je geneigd om je dienst te beschrijven.
Dit en dit bied ik, het duurt zo lang, ik gebruik die methodiek, je betaalt achteraf…

Fijn die informatie, maar word ik daar als bezoeker warm van? Nee!

Maar als je vertelt dat je dienst, workshop of sessie me bijvoorbeeld een betere relatie met m’n opstandige dochter oplevert. Of me in ieder geval handvatten geeft hoe ik zelf rustig kan blijven in een confrontatie, dán denk ik: hey, dat wil ik wel.

Benoem dus altijd de resultaten van je dienst. Want dat is waar je potentiele klanten wérkelijk naar op zoek zijn.

6

7

Maak een duidelijke structuur

Help je bezoeker zo snel mogelijk de informatie te vinden waar die naar opzoek is. Een duidelijke menustructuur helpt hiermee. 

Zet bijvoorbeeld je verschillende aanbod pagina’s onder onder een kopje ‘Aanbod’ (dus als dropdown).

Gebruik niet meer dan 6 hoofdcategorieën en zet onbelangrijke (maar noodzakelijke pagina’s) in de footer.

Vermijd vage woorden

De woorden zullen, kunnen, mogen, willen en gaan maken je tekst vaag. Hierdoor leest het niet lekker.

Je tekst wordt krachtiger als je deze woorden weglaat en en je boodschap komt beter over bij je lezers.

Dus niet:
Mocht je vragen hebben over deze dienst, dan kun je contact met mij opnemen via het volgende e-mailadres.

Maar:
Heb je vragen over deze dienst, mail mij dan op [e-mailadres].

8

9

Gebruik niet te veel en niet weinig tekst

Tekst op je website is bedoelt om de aandacht van de bezoeker te grijpen en deze vervolgens vast te houden zodat je hem kan informeren (of overtuigen :)). Maar hoe lang kun je deze aandacht van je lezer vasthouden? Dat is gemiddeld niet meer dan 4 minuten voor een stuk! Maak je teksten dus niet te lang.

Daarnaast vindt Google minder dan 200 woorden te kort en wordt deze dus minder goed vindbaar dus.

Hoeveel woorden gebruik je dan wel? De ideale lengte van je teksten op je website is 400 tot 500 woorden.

Laat anderen voor je spreken

Het plaatsen van reviews op je website is een krachtige manier om impact te maken.

Als je bezoeker ziet dat andere mensen gebruik maken van jouw dienst of product en hier tevredenover zijn, dan zijn ze meer bereid om je dienst uit te proberen.

En niet alleen dat. Door het verhaal van jouw klanten krijgt de lezer ook meer inzicht in de verschillende situaties waar jouw dienst oplossingen voor kan bieden.

Reviews op je website verhogen het vertrouwen dat de bezoeker in je heeft. Tegelijkertijd wordt niet zo maar alles meer geloofd wat er op websites wordt geschreven. Zorg er hierom altijd voor dat je bij je aanbevelingen de volledige naam van de schrijver, het bedrijf, de website en het liefst een foto plaatst.

Dus… Laat je bezoekers zien wat je waard bent en verzamel vandaag nog aanbevelingen voor op je website!

10

11

Deel je kennis

Het maakt niet uit welk type bedrijf je bent, een website is een super plek om je kennis te delen.

Deze kennis is van grote waarde voor jou doelgroep. Daarom is het delen ervan een krachtige manier om nieuwe klanten aan te trekken.

Hoe het werkt?
Door te schrijven over onderwerpen waar jij veel van weet laat je jouw vakkennis en ervaring zien. Dit geeft vertrouwen bij je website bezoekers.

Door antwoord te geven op vragen die jouw doelgroep heeft laat je zien dat je ze kunt helpen met hun problemen/wensen.

Dit is ook geweldig voor je Google ranking.
Hoe beter jij de vragen van jouw doelgroep beantwoord, hoe hoger Google deze plaatsen als mensen zoeken op deze vragen.

 

Breng je enthousiasme over

Professionaliteit stond vroeger gelijk aan afstandelijkheid. Je presenteerde je bedrijf als instituut. Je had het over ‘wij’, ook al werkte je in je eentje, en je sprak je klanten aan met u.

Er is steeds meer besef dat een prettige ervaring met een medewerker van een bedrijf veel meer waard is dan een strak imago. Professionaliteit heeft tegenwoordig veel meer met toewijding en persoonlijke betrokkenheid te maken.

Ga maar maar voor jezelf na. Je werkt toch ook liever met mensen die betrokken, gedreven en enthousiast zijn? De mensen waar je mee te maken hebt bepalen je ervaring van het bedrijf. De slimme grote bedrijven weten dit ook.

Cijfer jezelf dus niet weg op je website. Laat je bezoekers zien met wie ze te maken hebben. Vertel ze wat jou drijft je klanten zo goed mogelijk te helpen.

12

13

Vernieuw je inhoud regelmatig

Een sterke website is een website die leeft. Het is een plek waar mensen terug willen komen. Zo maak je van je bezoekers fans. En zo geef je ze het vertrouwen om klant bij je te willen worden.

Ook Google vind het belangrijk dat je regelmatig nieuwe inhoud plaatst op je website. Zo weet de zoekmachine dat de informatie op je website up to date is en je de moeite waard bent om naar door te blijven verwijzen.

Vormgeving

De kwaliteit van je bedrijf in beeld gebracht

14

Geef je website een lekkere look & feel

Je website is vaak de eerste indruk die mensen van je krijgen. Je wilt dus dat deze een goede beeld geeft van je bedrijf.

Door je website de uitstraling te geven die bij jouw past, geef je potentiele klanten alvast een inkijkje in jouw dienst.

Zorg er dus voor dat dit een goede ervaring is door je website er verzorgd en aantrekkelijk uit te laten zien. Geen idee hoe je dit doet? Ik heb een leuke oefening die je hiermee verder kan helpen. 
Zo maak je je droomwebsite >>

Gebruik geen fancy stuff

Een fancy website is leuk. Maar dit kan zonder ergerlijke fancy STUFF.
Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld sliders, pop ups of te veel bewegende elementen.

Niks is zo ergerlijk als het worden gestoord in je activiteit.
Ben je net iets aan het lezen, beweegt het uit beeld om te worden vervangen door een andere tekst!
Dit gebeurt met sliders en pop-ups.
Jij vind het als eigenaar misschien classy en hip, je bezoeker zal alleen maar afhaken.

15

16

Gebruik kleuren die bij je passen

Voor de juiste kleuren op je website bestaan geen regels. Het gaat om een sterke identiteit te maken waar mensen je aan herkennen.

Anne Raaymakers bijvoorbeeld (socialmedia expert) gebruikt paars. Ik houd helemaal niet van paars maar het was wel super herkenbaar!

Bouw je pagina helder op

We houden allemaal van efficientie (of we zijn lui, het is maar net hoe je het bekijkt :). Daarom willen we geen tijd besteden aan dingen die ons niet interesseren of die niet bijdragen aan een doel waarmee we op een website zijn gekomen.

Door je tekst op te delen in kleine brokjes informatie help je je bezoeker sneller de belangrijkste informatie uit die tekst eruit te lichten. Dit doe je door met koppen de onderwerpen van een paragraaf duidelijk te maken of met kleurvlakken te werken om ergens extra de aandacht op te vestigen. Witruimtes helpen verschillende soorten informatie van elkaar te scheiden en geven een gevoel van rust en overzicht.

Door goede vlakverdeling op je website ziet je bezoeker snel welke gedeelten voor hem interessant zijn. Voelt zich hierdoor prettiger en vind sneller wat ie zoekt!

17

Website zonder vlakverdeling

Website met vlakverdeling

18

Deel je tekst op met kopjes

Wil je dat je bezoekers ook écht de teksten op je website gaan lezen?

Deel dan je teksten op in paragrafen en zet er duidelijke koppen boven.
Als ik een lange lap tekst zie, dan kost het me 10 keer zo veel moeite mezelf er toe te zetten deze te lezen dan als deze overzichtelijk is opgedeeld. Herken je dat?

Help je bezoeker je teksten te lezen. Dit doe je door je teksten in korte paragrafen op te delen. Zet boven elke paragraaf een kop die duidelijk maakt waar de paragraaf over gaat. Hiermee help je je bezoekers snel de inhoud van je teksten te scannen. En is het zelfs voor de ‘luie-lezer’ direct duidelijk de tekst over gaat.

Hoe makkelijker je het je bezoeker maakt om de informatie te vinden waar die naar op zoek is, hoe prettiger zijn ervaring van je website, hoe succesvoller je website is.

Maak je website aantrekkelijk

Wat is aantrekkelijk? Smaken verschillend natuurlijk maar voor mij is aantrekkelijk: verzorgd.

Misschien ken je het voorbeeld wel van de Hello Fresh busjes die vies door het land heen reden. Dat is dus niet aantrekkelijk…

De aantrekkelijkheid van je website kun je bijvoorbeeld verhogen door

  • goede kwaliteit foto’s
  • overzichtelijkheid
  • helderheid

Gewoon dat je bezoekers voelen dat hier aandacht aan is besteed. Dat je hen serieus neemt.

19

20

Houd het rustig

Het doel van je website is je ideale klanten te informeren over waar je ze mee kunt helpen. Dit lukt het beter als het geen zooitje is.

Maak je website daarom niet te druk met 5 soorten lettertypes en veel verschillende kleuren. Dit betekent niet dat het saai hoeft te zijn. Als je consequente lettertypes en kleuren gebruikt en je pagina duidelijk opbouwt dan kun je heel veel informatie kwijt op je website zonder dat het rommelig en onoverzichtelijk wordt.

Gebruik sterke fotografie

Een goede foto kan een website helemaal maken. Daarom zie je vaak grote foto’s bij binnenkomst van een website.

Je kunt hiermee de aandacht van je bezoeker pakken.
Waar moet deze foto aan voldoen?

Relevantie
Een goed beeld vertelt een verhaal.
Wat is het verhaal dat je wilt vertellen? Welke sfeer wil je neer zetten? Wil je mensen verassen, wil je vertrouwen wekken?

Vraag jezelf af: wat wil ik met deze foto zeggen?
Is dit de hoofd boodschap die ik hier wil afgeven?
Is dit begrijpelijk, is het relevant, heeft het een relatie met m’n dienst?

Denk dus goed na over de boodschap die je wilt overbrengen met beeld op je website en zoek of maak hier een krachtig beeld bij.

21

22

Gebruik nooit foto’s van Google

Foto’s en internet is een ‘tricky business’. Fotografen hebben beeldrecht over hun foto’s en als je deze zonder hun toestemming gebruikt kun je in de problemen komen (lees: hoge boetes krijgen).

Gebruik daarom NOOIT foto’s van Google op je website.

Op de volgende websites vind je gratis foto’s:

https://pexels.com
https://unsplash.com
https://pixabay.com

De foto’s op deze sites kun je zonder problemen gebruiken voor op je website of blog. Zo heb je toegang tot professionele fotografie zonder de kosten!

Durf wit te gebruiken

Wit ruimte, is dat een ontwerp element?

Ja! En een mega belangrijke!

Dit wéét jij wel, maar je bent je er misschien niet van bewust. Vaak voel je wel of iets er te krap eruit ziet, of te gepropt maar weet je niet hoe het beter te maken. Als je je beseft dat witruimte net zo belangrijk is als tekst en beeld op je website, kun je er beter mee spelen.

Zorg altijd dat er genoeg lucht om tekst en beeld zit.
Gebruik je een tekst met gekleurde achtergrond? Zet de tekst met een buffer of marge een stuk van de rand van het tekstvlak af. Dit leest lekkerder en ziet er mooier uit.

Gebruik ook witruimte of aan te geven of elementen bij elkaar horen of dat er een nieuw stuk informatie word gegeven. Een beeld dat bij een tekst hoort zet je dichter bij elkaar dan een volgend stukje tekst dat niet bij dat beeld hoort. Je kunt dan ook een scheidslijntje gebruiken om de verschillende soorten informatie van elkaar te scheiden.

Wit ruimte gebruik je voor overzichtelijkheid en rust. Maar let op, als je te veel wit ruimte gebruikt dan valt je pagina weer uit elkaar.

23

TECHNIEK

Je bedrijf tot leven gewekt op het web

24

Kies een goede hosting

Hostingsbedrijven verhuren je een plek op een server waar jouw website staat. Ik noem het altijd de ‘kavel’ van je huis. Deze moet wel goed zijn, anders kun je er nog zo’n mooie website op bouwen, als de grond waar die op staat verzakt, dan heb je niks meer.

Maar niet alleen de kwaliteit van de servers moet goed zijn, ook de bereikbaarheid van de servicedesk. Want als er iets mis is dan wil je zel wel goed kunnen bereiken. Hosting down = website down! Kies daarom altijd een hosting met een telefonische helpdesk.

Vraag een SSL certificaat aan

Een SSL certificaat is een bestand dat zorgt voor een betere beveiliging van gegevens tussen de server (van jouw website) en een internet browser (zoals Chrome of Internet Explorer). Hierdoor kunnen gegevens veilig ingevoerd worden zonder dat externe systemen die gegevens kunnen stelen.

Denk alleen al aan de login gegevens van je wordpress omgeving. Maar ook persoonsgegevens die bezoekers eventueel op je website achterlaten.

Ook Google vind deze veiligheid belangrijk en heeft aangekondigd websites met een SSL certificaat te promoten in hun rankings. Dit omdat, met de toename van het aantal gehackte sites, veiligheid steeds belangrijker op internet wordt.

25

26

Laat je website in WordPress maken

Als je je gaat verdiepen in het maken van een website dan kan het niet anders dat je iets over WordPress tegenkomt.

WordPress is een content management systeem (of CMS). Dat is een platform waarin het mogelijk is zonder codering een website te maken en aanpassen.

Super handig voor de zelfbouwer. Maar ook voor het webbureau. Dit komt omdat het het meest gebruikte CMS is van de wereld. En omdat het een open CMS is, kunnen programmeurs overal er functionaliteiten voor coderen. Dit is handig want deze database aan software voor wordpress hoef je zelf dus niet meer.

Een website in WordPress laten maken geeft je vrijheid, je bent niet afhankelijk van één bedrijf en flexibiliteit, er is ontzettend veel mogelijk zonder dat het speciaal voor jou gecodeerd moet worden. Dit maakt het weer heel goedkoop.

Gebruik een ijzersterk thema

Vaak krijg ik de vraag welk thema je het beste kunt gebruiken voor WordPress.

Het zijn er zoooow veel. Hoe maak je de goede keuze?

Eentje waar je later geen spijt van krijgt.
Eentje waarbij NIET halverwege het maken van je website blijkt dat je maar beperkte lettertypes te kunnen gebruiken, of kleuren. Of dat ie je ontwerp niet automatisch geschikt voor mobiele weergave maakt…

Een goed thema helpt je zonder problemen je website te maken.

Geeft je de gereedschappen om jouw unieke huisstijl en product te vertalen in een professionele website die bij je past.

Zelf werk ik sinds twee jaar met het Divi thema van Elegant themes.

Wát ben ik hier blij mee!
Ik heb er nu wel al meer dan 80 websites mee gemaakt en hij voldoet aan al m’n wensen.

27

28

Update je software regelmatig

Het updaten van je website elementen zelf is niet zo ingewikkeld. Je wilt er alleen voor zorgen dat je geen gegevens kwijt raakt in het proces ervan. Zorg er dus altijd voor dat je een backup van je website maakt.

Update eerst al je plugins, daarna komt pas je thema en WordPress installatie zelf.

1 Log in op je WordPress omgeving
2 Ga naar Dashboord > Updates
3 Vink alle plugins aan, selecteer updaten en klik op de knop ‘uitvoeren’
4 Ga naar Weergave > Thema’s en klik op ‘Nu bijwerken’ bij het Divi thema
5 Ga vervolgens naar Plugins > Geïnstalleerde plugins.
6 Vink alle plugins aan, selecteer ‘Deactiveren en klik op de knop ‘uitvoeren’
7 Werk nu WordPress bij
8 Ga weer naar Plugins > Geïnstalleerde plugins.
9 Vink alle plugins aan, selecteer ‘Activeren en klik op de knop ‘uitvoeren’
10 Controleer de werking van je website
11 Relax 🙂

Zorg voor backups

Het gebeurt niet vaak, maar je zou je toch maar gebeuren: je website is gecrashed en verdwenen. Wat een opluchting om dan te weten dat er een backup van bestaat die je zo weer de lucht in kunt sturen. Informeer bij je hosting is zij dit voor je regelen of anders kun je bijvoorbeeld de plugin Updraft gebruiken.

29

30

Beveilig je website

Om te voorkomen dat je website over wordt genomen door hackers moet je je website goed beveiligen. Dit hoeft niet heelingewikkeld te zijn.

  • Kies een betrouwbare hosting
  • Installeer een SSL certificaat
  • Update je software elke 3 maanden

Check bij je webbouwer hoe dit geregeld is.

Verklein je foto’s tot een goed formaat

Zware afbeeldingen maken je website traag.
Maar hoe verklein je je beelden dan?
Er bestaan talloze beeldbewerkingsprogramma’s. De bekendste hiervan is Photoshop.

Maar wist je dat je foto’s ook in WordPress zelf kunt verkleinen? En je kunt je foto’s er zelfs ook in bijsnijden. Super handig!

In onderstaande video laat ik je precies zien hoe je dit doet.
Zo heb jij nooit te zware foto’s op je website en hebben ze de uitsnede die jij wilt zodat ze perfect in je website passen. (Filmpje afbeelding verkleinen)

31

32

Gebruik niet te veel plugins

Een plugin is letterlijk iets dat je ergens in kunt pluggen. Oftewel, ergens in kunt stoppen.

Een plugin voor WordPress is een software pakketje dat functionaliteiten aan je WordPress website toevoegt. Deze pakketjes plug je in, en voila… functionaliteit toegevoegd. Denk bijvoorbeeld aan plugins voor:

  • een dropdownmenu met plaatjes erin.
  • een geanimeerde header.
  • een bijzondere gallerij of portfolio.
  • het kunnen dupliceren van je pagina’s zodat je ze niet helemaal opnieuw hoeft te maken.

Plugins zijn super handig maar kunnen niet zomaar onbeperkt in combinatie met elkaar gebruikt worden. De codering van de ene kan bijvoorbeeld de werking van een andere belemmeren. Gebruik hierom nooit meer plugins dan nodig en check altijd de compabiliteit met elkaar.

Zorg ervoor dat je zelf aanpassingen kunt doen

Een website hebben zonder deze zelf aan te kunnen passen is eigenlijk niet meer van deze tijd.

Wat heb je als ondernemer aan een statische website?

En je wilt toch niet afhankelijk zijn van iemand anders om elk nieuw idee dat je hebt voor je door te voeren? Of drie weken moeten wachten totdat je webbouwer eindelijk die lelijke spellingsfout aanpast?

Laat je je website bouwen, vraag dan altijd wat je wel en niet zelf kunt aanpassen aan je website.

33

VERKOOP

Trek duurzame en waardevolle klanten aan

34

Geef je gebruikers een top ervaring

Je kunt nog zo veel bezoekers op je website krijgen, als ze geen prettige gebruikers ervaring hebben, dan zal je website geen klanten aantrekken. In de voorafgaande tips heb je een goed beeld gekregen wat je kunt doen om je gebruiker een goede ervaring te geven. Hieronder nog een aantal op een rijtje:
– duidelijkheid
– herkenning
– vertrouwen
– inzicht geven
– het gevoel geven: ja dit is voor mij!

Optimaliseer je website voor Google (SEO)

Om goed vindbaar te zijn in Google moet je ervoor zorgen dat je deze goed inricht. Zo kan Google je website goed lezen en deze bij de juiste zoekvragen onder de aandacht kan brengen. Waar kijkt Google naar? Google indexeert je website op relevantie voor z’n bezoekers. Dus hoe interessant is de inhoud van je website. Om dit te kunnen meten gebruikt de zoekmachine hier ontzettend veel parameters voor.

Meer inzicht in wat jij kunt doen om meer bezoekers via Google te krijgen vind je in m’n artikel ‘In 5 stappen hoger in Google’.

35

36

Installeer Google analytics

Google analytics geeft je inzicht in het aantal bezoekers en het gedrag van ze op je website. 

Dit is waardevol als je meer bezoekers en meer klanten met je website wilt aantrekken. Of je hier nu SEO voor gebruikt, social media campagnes of advertenties, als je weet wat de resultaten van je acties zijn, weet je wat wel of geen effect heeft en kun je deze optimaliseren.

Bekijk hier hoe je een analytics code aanmaakt >>

Bouw een duurzame relatie op met je bezoekers

Veel bezoekers op je website: hartstikke leuk. Maar wat gebeurt er als ze je website verlaten? Dan heb je geen relatie meer met je. Kun je ze op geen enkele manier bereiken.

Zonde! Gelukkig zijn er verschillende manieren om een duurzamere realtie met ze op te bouwen. Waarin ze je beter kunnen leren kennen, je tijd hebt om vertrouwen te winnen en om duidelijk te maken wat je voor ze kunt betekenen. Je bezoekers op je e-maillijst laten inschrijven is er één van.

37

38

Bied een gratis product aan

Het aanbieden van een gratis (kennis)product op je website heeft verschillende voordelen
– je bezoekers schrijven zich hiermee in op je e-mail lijst waardoor je ze regelmatig via e-mail op de hoogte kunt stellen.

– je bied je bezoekers een laagdrempelige manier aan om te ervaren hoe jij ze kunt helpen. Dit wekt vertrouwen en maakt het makkelijker de stap te maken klant bij je te worden.

Een voorbeeld van hoe dit in de praktijk in z’n werk gaat lees je hier >>

Gebruik social media

Social media is een fantastisch middel om je dienst onder de aandacht te brengen. Je kunt hier blogs delen, vragen stellen aan je doelgroep, tips geven, acties uitvoeren. Kortom, je zichtbaarheid vergroten en interesse te wekken.

Leid je volgers regelmatig naar je website om hier meer concrete informatie te kunnen geven over je bedrijf en je diensten aan te bieden.

 

39

40

Zet je bezoekers aan tot actie

Stel jezelf de vraag: Als mensen op mijn website komen wil ik dat ze…

– Contact opnemen
– Zich inschrijven voor m’n gratis weggever
– Product kopen
– M’n recente blog lezen
– Me op social media gaan volgen

Deel je website(pagina) hier op in. Zet dat wat je het belangrijkst vindt bovenaan en verwijs hier door de rest van de pagina heen. Je helpt je bezoeker als het ware om actie te ondernemen.

Zo heeft zijn/haar bezoek aan jouw website impact!

Maak er de beste website van die maar voor je mogelijk is

Dit is je kans om te stralen. Laat je bedrijf van z’n beste kant zien!

41

42

Have fun!

Geen enkele tip staat in steen geschreven. Het gaat er vooral om dat je jouw passie voor je werk, jouw kennis goed overbrengt op je website. Je kunt alles nog zo ‘goed’ doen. Als jouw hart er niet in ligt dan zal je niet de juiste klanten aantrekken. 

Dus geef er je eigen draai aan en geniet ervan!

Gratis E-book

Open de poort
naar je beste klanten

Geeft jouw website je toegang tot je beste klanten?

Download m’n gratis e-book voor onmisbare tips die je helpen die toegangspoort wagenwijd open te zetten.

Mogelijk ook interessant voor je:

Zo automatiseer je processen via je website

Zo automatiseer je processen via je website

Laat je website voor je werken Terwijl jij deze blog aan het lezen bent is mijn website druk voor me aan het werk. Waarmee? Nou onder anderen met het maken van afspraken met mensen die geïnteresseerd zijn in mijn dienst (deze afspraken komen dan vanzelf in mijn agenda...

Een emaillijst opbouwen, is dat iets voor mij?

Een emaillijst opbouwen, is dat iets voor mij?

Je moet een e-maillijst opbouwen! Dit heb je vast wel om je heen gehoord. Van een online marketing guru, je business coach of van andere startende zelfstandige ondernemers die actief met hun online marketing aan de slag gaan. Aan m'n keukentafel zitten vaak...

Vul je e-mailadres in,
dan mail ik je de link naar de training:

You have Successfully Subscribed!

Ontdek 9 voordelen van een website

en hoe je deze inzet voor meer klanten.

Schrijf je direct in om het e-Book te downloaden

Check je mail voor het e-Book!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online training

Hop! Op naar m'n nieuwe website

 

Dinsdag 19 november 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online workshop

Starten met je website

maandag 17 december 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de Open Keukentafel (in Amersfoort)

Starten met je website

Zaterdag 10 augustus 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik kom naar de gratis aanschuif ochtend

op vrijdag 08 maart

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

gratis worksheet, bezoekers website, stappen website, beginnen aan je website, eerste stap website

Ja, ik ontvang graag de worksheet

om klanten metm'n website aan te trekken

Privacy verklaring

Je bent succesvol aangemeld voor de volgende aanschuif ochtend in Amersfoort. Check je mail voor meer info.

Ja, ik ontvang graag de Spiek Sheet

voor de ideale formaten foto's op m'n website

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Onmisbare tip voor je nieuwe website

Open de poort naar je beste klanten

Naast het E-book ontvang je bij inschrijving regelmatig spetterende website-tips van me.

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Zet je website aan het werk

Gratis online training woensdag 25 september om 10 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Laat je website voor je werken

Gratis training & demonstratie

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!

Ja, ik schrijf me in voor de gratis online training

Hop! Op naar m'n nieuwe website

 

Dinsdag 19 november 10:00 uur

Privacy verklaring

You have Successfully Subscribed!